НЗОК обнови напълно интернет портала си и е улеснила достъпа до пълния набор от електронни услуги. Такива са справките, които здравноосигурените лица могат да направят за общопрактикуващи лекари; лекари специалисти; лекари по дентална медицина; лабораторни изследвания - списък на лечебните заведения, извършващи лабораторни изследвания; високоспециализирани дейности - списък на лечебните заведения, извършващи високоспециализирани дейности; болници; аптеки; лекарства, заплащани от НЗОК (Лекарствен списък); пациентски листи и анулирани здравноосигурителни книжки, съобщиха от Здравната каса.
Улеснен е достъпът и до Националната листа на чакащите. Услугата е разработена така, че да бъде максимално удобна за потребителите, като им предоставя в табличен вид информация за пореден номер на вписания пациент в Националната листа за планов прием на пациенти; наименование на лечебното заведение за болнична помощ, което приема пациента; номер на клинична пътека, клинична процедура или амбулаторна процедура; инициали на пациента; дата за планов прием и пореден номер от листата за планов прием на съответното лечебно заведение.
„Така новата услуга ще улеснява максимално здравноосигурените и ще им помага да следят поредния номер в Националната листа за планов прием на пациенти, както и датата за планов прием на вписаните пациенти“, поясняват от Касата.
Системата е разработена по проект „Развитие на здравния портал на НЗОК с добавяне на нови функционалности” и струва 18 000 лв. с ДДС.
Изграденото портално софтуерно решение включва Публична част, Система за управление на съдържанието и набор от електронни услуги, предназначени за граждани и договорни партньори на НЗОК. Запазена е възможността, както и досега, здравноосигурените да могат да задават online своите въпроси към НЗОК.