Брой 240 (1998), 13-12-2019
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ТРАНСПОРТ И ЛОГИСТИКА

Росен Желязков: За мен е важно каква ще бъде и позицията на „Зелените“ по Пакета за Мобилност I


За мен е важно каква ще бъде и позицията на „Зелените“ по Пакета за Мобилност I, които от една страна подкрепят пакета, с който няма да се постигне декарбонизация на Европа, а карбонизиране. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на извънреден брифинг. По думите му в момент, в който се обсъжда инициативата „Зелена сделка“, за ограничаване на въглеродните емисии и борба с климатичните промени, Председателството на Съвета на ЕС и докладчици в ЕП в постигнатите предварителни договорености налагат текстове, които ще доведат до повишаване нивото на вредни емисии от камионите.

„Това поражда силно недоумение и съмнение доколко са сериозни амбициите на част от държавите членки за реално намаляване на замърсяването от камионите. В момента се наблюдава несъответствие между политиките, които се водят на европейско ниво, което поставя под въпрос цялостното функциониране на ЕС“, посочи Росен Желязков.

„Връщането на превозното средство в държавата по установяване на точно определена честота не е нито социална, нито пропорционална мярка, което ясно сочи, че първоначално заложените амбиции в Пакета за Мобилност I не са постигнати. Цели региони в ЕС ще бъдат на практика откъснати, ако бъде прието изискването камионите да се връщат в държавите по установяване. С решението ще се ограничи достъпът на транспортните превозвачи от периферните държави до Единния вътрешен пазар“, каза министър Росен Желязков. Той допълни, че това ще попречи за правилното функциониране на Единния вътрешен пазар и ще подкопае основните принципи на ЕС.

Министърът изтъкна, че подобряването на условията на труд на водачите и подобряването на пътната безопасност са последните елементи, които са били взети под внимание при постигането на договореностите. По думите му това се потвърждава от задължението превозните средства да се връщат на 8 седмици, а водачите да се връщат на 4 седмици в държавата по установяване на фирмите или в държавата по адресна регистрация, като все още не е ясно дали е прието предложението на единомислещите държави, водачите сами да избират къде да прекарват почивката си. Министърът подчерта, че с последните текстове на водачите се забранява ползването на 45 часовата седмична почивка в кабините на камионите, като е прието предложението на ЕК за изграждане на охраняеми паркинги със съответните условия за почивка на водачите.

„Ще предложа на министрите от групата на единомислещите, както и на тези, недоволни от едностранно наложените текстове, да представим съвместна декларация, за да бъде ясно за европейките граждани, разминаването между постигнатия резултат от триалога и инициативно заложените цели в Пакет мобилност I. Надявам се нито Съвета, нито Комисията, нито ЕП да одобрят финално подобни разпоредби“, коментира още Росен Желязков.

„При всяко положение, липсата на пропорционалност, засяга всички държави от периферията на Европа. Независимо дали е от западната, източната, балтийската или южната периферия на континента. По отношение на нашата позиция, ние сме заявили намерение за това, че ще търсим Съда на ЕС, за да защити интересите на периферните държави членки. Напълно ясно е, че това са непропорционални и дори дискриминационни текстове“, категоричен бе Росен Желязков.

НОВИНИ ОТ БТПП
Среща с новоназначения посланик на Държавата Израел
Обсъждане на актуалното състояние на търговско-икономическите отношения между двете държави Още
БТПП започва работа по проект за повишаване на цифровите умения на служителите на фирмите
Във Виена се състоя среща на партньорите по проект CVETNET Още
БГ Баркод: традиционните български вкусове
Бъзонада“ ООД с най-много въведени продукти за седмицата 2-6 декември в електронния каталог БГ Баркод Още
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
В Хасково се проведе семинар за работодатели по проект ERIAS
Нормативна рамка за наемане на чужденци в България - във фокуса на събитието Още
НОВИНИ ОТ ПАРТНЬОРИ НА ПАЛАТАТА
Иновативни и интригуващи заявки за „Наградите на БАИТ“ за 2019 г.
Регистрацията е безплатна и е отворена до 24 ч. на 13 януари 2020 г. Още
ПАЗАР НА ТРУДА
Пазарът на труда в София: разбор и на последните пет години и поглед към следващите пет
Автор: Адриан Николов, Институт за пазарна икономика Още
ТРАНСПОРТ И ЛОГИСТИКА
Росен Желязков: За мен е важно каква ще бъде и позицията на „Зелените“ по Пакета за Мобилност I
С последните текстове на водачите се забранява ползването на 45-часовата седмична почивка в кабините на камионите Още
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
Нова зелена стратегия за Европа: Първи реакции от евродепутатите
Планове на Комисията за достигане на климатична неутралност в ЕС до 2050 г., Още
Комисията укрепва инструментите, с които ще се гарантират интересите на Европа в областта на международната търговия
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Покана за участие на Международен панаир за парфюмерия и козметика Beautyworld Middle East
31 май-2 юни 2020г., гр. Дубай, ОАЕ Още