Брой 195 (1953), 11-10-2019
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ТРАНСПОРТ И ЛОГИСТИКА

Пазарното проучване на въздействието на Пакета за Мобилност I потвърждава опасенията за негативен ефект върху бизнеса и екологията


Анализът на въздействието на Пакета Мобилност I потвърди опасенията ни за негативен ефект върху транспортния сектор и екологията. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на представяне на пазарното изследване и оценката на въздействие на сегашния вариант на Пакета за Мобилност I върху българския международен товарен сухопътен транспорт.

„Разполагаме със сериозно пазарно проучване, възложено от транспортния бранш, което има по същество характер на оценка и по безспорен начин показва какви ще са последиците от прилагането на така разписаните текстове в Пакета за Мобилност I. Данните от анализа ще бъдат предоставени, както на нашите евродепутати, така и на различните формати в ЕК и по време на междуинституционалните разговори“, обяви министър Росен Желязков. По думите му данните показват сериозно разминаване между обявената и реално провежданата европейска политика, и какъв ще е крайният резултат от това.

„От проучването е видно, че на годишна база само за гориво разходите ще нараснат с около 155 млн. евро, заради задължителното връщане на празни камиони до държавата на установяване. Това ще доведе до увеличаване на въглеродните емисии, а в същото време в ЕС се обсъжда намаляване на замърсяването. 50% празни курсове не са от полза нито за „социалните права на … камионите“, нито за екологията в Европа“, изтъкна още министър Желязков. Той бе категоричен, че единомислещите държави не бива да се разколебават в единността си като в момента се начертават допустимите и не допустимите подходи по Пакет за Мобилност I.

„И ние се изненадахме от обема на загубите, които ще претърпим от въвеждането на един не балансиран Пакет за Мобилност I. Ние не сме против Пакета, но не може да се предлагат подобни сериозни реформи без ЕС да направи оценка на въздействието, как тези нови предложения биха повлияли върху транспортния бизнес“, коментира Йордан Арабаджиев, от Съюза на международните превозвачи.

Проучването на въздействието на Пакета за Мобилност I е извършено от KPMG по поръчка на браншовите организации от международния автомобилен превоз на товари. От KPMG заявиха, че тяхното изследване показва, че компании, притежаващи 36% от камионите, или ще преустановят, или ще преместят бизнеса си, а близо 14 000 души, пряко ангажирани в товарните превози в ЕС, ще загубят работата си.

НОВИНИ ОТ БТПП
Предимства на кръговата икономика
Тема на конференция, организирана от „Индустриален клъстер Средногорие“ Още
Практическо обучение "Условия и стъпки за правилно приложение на СИДДО
22 октомври, в БТПП Още
Стандарт за международна идентификация на търговски, логистични единици и локации
Стандартен логистичен етикет GS1 Още
ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
Използването на Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ ще бъде поетапно
Народното събрание прие изменение в Закона за обществените поръчки Още
ПАЗАР НА ТРУДА
МТСП представи прогнози за развитието на пазара на труда до 2034 г.
Очаква се ръст в търсенето на учители по общообразователна подготовка в средното и в основното образование. Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Бизнес форум за роботика и автоматизация “Robotics Strategy Forum”
22 октомври 2019 г., Интер Експо център, гр. София Още
ТРАНСПОРТ И ЛОГИСТИКА
Пазарното проучване на въздействието на Пакета за Мобилност I потвърждава опасенията за негативен ефект върху бизнеса и екологията
Изготвено е от KPMG по поръчка на браншовите организации от сектора Още
ИНФОРМАЦИЯ ОТ СТИВ
Нови нетарифни ограничения в Египет
Информация за изискванията на новите стандарти Още
IV-ти Международен инвестиционен форум – Хавана, 6-7 ноември 2019 г.
В рамките на традиционния Хавански панаир Още