Брой 128 (638), 08-07-2014
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ, ПАЗАРИ

Пазарът на замразени полуфабриката в Русия


На пазара на замразени полуфабрикати в Русия има силна конкуренция и е много близо до наситеност. Въпреки това, може да бъде забелязана тенденция за по-динамично растящи сегменти. Това се отнася към категорията „готови ястия“, чието търсене се увеличава с всяка изминала година.

Съгласно мнението на специалистите, един от проблемите на руския пазар на замразени продукт е липсата на единна класификация. Сегашното разделение на продуктите е установено преди повече от 40 години и приложимостта му отдавна е отминала, особено спрямо съвременните продукти на пазара. Поради тази причина, не е възможно да се оцени напълно ситуацията на пазара, да бъдат дадени точни статистически данни и да бъдат оформени тенденции и посоки за развитие.

В последните години се наблюдава повишаване на потребителския интерес към продукция от „премиум-клас“. Във връзка с ръста на благосъстоянието на населението и тенденцията за водене на по-здравословен живот, потребителите се насочват към по-качествени продукти, които са преминали висококачествена преработка. Производителите започват да разширяват асортиментите си, активно рекламират марките и продуктите си и постоянно подобряват качеството на храната. След проведени проучвания, е определено, че най-ефективният начин за реклама на полуфабрикати е регулярното провеждане на промоционални кампании в магазини и супермаркети. Популярността на различните марки расте и при ползване на различни информационни канали: телевизия, радио и обявление в средствата за масова информация.

Продукцията от по-високите ценови сегменти увеличава популярността сред жителите на големи градове и мегаполиси в страната. Има голям търсене на ястия от европейската кухня, които се изготвят стриктно без консерванти, добавки и изкуствени бои.

Изискванията към качеството на замразените полуфабрикати с всяка година се повишават. Поради тази причина, производителите на готови ястия в Русия не надвишават 5, което дава добра възможност и перспектива за навлизане и развитие на нови фирми в този сегмент.

Полуфабрикатите реализират най-голяма част от продажбите си в веригите магазини, като 51% от продажбите в веригите магазини са от щандовете в супермаркетите.

В близките години се очаква заводите да концентрират усилията си не само върху производството на висококачествени продукти, но и производството на продукти напълно готови за консумация. През последните години покупателите ясно показват, че има търсене на бързи и лесни за консумация продукти, като замразени пици, палачинки, месни полуфабрикати и други.

Една от пречките за развитие на пазара е всеобщата липса на информираност относно ползите и вредите на замразените продукт. За да се осигури динамичното развитие на пазара, потребители трябва да бъдат добре информирани за качествата на замразените полуфабрикати.

Подобна липсва на информираност може да доведе до забавяне на развитието на сегмента. Съвременните заводи и високото ниво на иновационни технологии дава възможност да бъдат произвеждани полуфабрикати от високо качество, съхранявайки витамините и питателните вещества в продуктите.

Източник:  Център на промишлеността на Република България в Москва

 

НОВИНИ ОТ БТПП
Васил Тодоров, главен секретар на БТПП: Искаме да ангажираме политиците с важните за бизнеса и обществото въпроси
Да изместим фокуса на политиците от тясно партийните им предизборни боричкания и сметки към важните икономически въпроси Още
Българската банка за развитие ще представи в БТПП нови кредитни и гаранционни продукти в подкрепа на българския бизнес
Със специални решения банката улеснява достъпа до кредити на микропредприятията Още
Новорегистрирани търговски представителства на чуждестранни лица
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
Кариерен център работи и в Хасково
Центърът съдейства за професионалното развитие на младите специалисти от региона Още
ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ
Ръководство за извършване на оценка на въздействието на законодателството в Република България
Специфичен приоритет е поставен върху анализа на въздействието на законодателните инициативи върху малките и средни предприятия Още
ИКОНОМИКА - АНАЛИЗИ, ПРОГНОЗИ
НСИ: Промишленото производство през май с годишен ръст 4.9%
Ръстът е най-голям в добивната промишленост - 10.5% Още
СТАНДАРТИЗАЦИЯ, СЕРТИФИКАЦИЯ
Проект на нова версия на ISO 14001
Публикуването на новата версия на стандарта се предвижда за края на 2015 г. Още
МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ, ПАЗАРИ
Пазарът на замразени полуфабриката в Русия
Наблюдава се повишаване на потребителския интерес към продукция от „премиум-клас“ във връзка с ръста на благосъстоянието на населението Още
От 1 юли Националната търговско-промишлена палата на Кения изцяло поема издаването на сертификати за произход
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
По-добро прилагане на правата на потребителите - целта е истински единен пазар за потребителите
Сътрудничеството при правоприлагането носи ползи и за предприятията - повече прозрачност, по-силна конкуренция, условия на равнопоставеност и правна сигурност Още