Брой 208 (718), 29-10-2014
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ТУРИЗЪМ

МИЕ представи изпълнението на проекта за реклама на България като целогодишна туристическа дестинация на 6 целеви пазара


4.1% е ръстът на приходите от чуждестранен туризъм по текущата сметка на платежния баланс от януари до август 2014 г. в сравнение със същия период на миналата година. Според данните на БНБ приходите възлизат на 2.325 млрд. евро, заяви служебният заместник-министър на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев на пресконференция за отчитане изпълнението на проекта за провеждане на интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари в чужбина. Той добави, че ръстът на броя чуждестранни туристи, посетили страната ни през първите девет месеца на годината, е 5.6%. Общо те са 6 245 794, без транзитно преминаващите, като най-силно увеличение има при посещенията с цел гостуване – ръст от 151 на сто, стана ясно от предоставената информация от Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) по данни на  НСИ.

Проектът "Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари" е на стойност 7.28 млн. лева и се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" чрез Европейския фонд за регионално развитие на ЕС. Проектът се изпълнява за 36 месеца – до април 2015 г., и включва дейности за изграждане на имидж на България като целогодишна туристическа дестинация с богати възможности за туризъм.

Целта на кампанията е ефективна комуникация и максимално достигане на посланията до целевите аудитории на всеки един от 6-те пазара – Русия, Украйна, Румъния, Германия, Швеция и Полша, подчерта Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ в МИЕ и ръководител на проекта. Според нея основните послания на кампанията са свързани с повишаване степента на информираност за България като целогодишна туристическа дестинация и страна с богати възможности за лятна и зимна почивка, с древна култура, богата на исторически и архитектурни паметници, с минерални източници, с красива и съхранена природа.

Промотирането на страната ни на германския пазар включва осъществяване на телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, съвместни акции с туроператори, журналистически посещения и пресконференции на стойност 1.8 млн. лева. Кампанията ни на пазар Русия на същата стойност обхваща и външна реклама, уърк-шопове, презентации и срещи.

За Румъния договорените средства за цялостното изпълнение на проекта включват  осъществяване на телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, журналистически посещения, презентации и PR дейности. Кампанията на пазар Украйна за същите дейности ще струва близо 454 хил. лева.

За сравнително новите за популяризиране на националния ни туристически продукт чуждестранни пазари като Полша и Швеция са планирани PR и рекламни дейности, ориентирани не само към морския туризъм, но и към културен, балнео и спа туризъм и голф.

По време на пресконференцията зам.-министър Ботев допълни, че по друг един проект по ОП "Регионално развитие" – "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България", предстои стартиране на интегрирана кампания, като изпълнението му ще приключи през септември 2015 г. Неговият прогнозен бюджет е 3, 15 млн. лева.

Предстои удължаване на срока с Управляващия орган във връзка със стартирането на мащабна кампания за България и възможностите за целогодишен туризъм в четири водещи паневропейски телевизии, които са заложени в досегашния програмен период.

НОВИНИ ОТ БТПП
Покана за участие в безплатни консултационни сесии по проект GuardEn
На тема: „Състояние на водите и почвите в Софийска област и предприемане на мерки за подобряване на тяхното положително въздействие върху околната среда“ Още
Рекорден брой участници в глобалната конференция за здравеопазване GS1
Какви са най-новите разработки в сектора на здравеопазването Още
Открита е процедура за подбор на млади бизнес лидери, които да участват в Среща на върха на G-20Y
Целта е подготовка на набор от препоръки от младите бизнес лидери към ръководителите на Г-20 и на международни организации Още
ИКОНОМИКА - АНАЛИЗИ, ПРОГНОЗИ
България отстъпва позиции в класацията Doing Business 2015
Българската икономика с положителна промяна в 3 критерия - трансгранична търговия, започване на бизнес и уреждане на несъстоятелност Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Интензивен курс за квалификацията „Специалист по техническа конкурентоспособност на промишлените продукти в ЕС“
24 - 26 ноември 2014 г., Дом на науката и техниката–София Още
РЕГИОНАЛНО СЪТРУДНИЧЕСТВО И ИНИЦИАТИВИ
Подписан е Меморандум за разбирателство за изграждането на два нови моста на р. Дунав
Смесена българо-румънска работна група ще подготви двата проекта за изграждане на мостове при Никопол-Турну Мъгуреле и Силистра-Кълъраш Още
ТУРИЗЪМ
МИЕ представи изпълнението на проекта за реклама на България като целогодишна туристическа дестинация на 6 целеви пазара
4.1% ръст на приходите от чуждестранни туристи Още
ИНВЕСТИЦИИ И ИНВЕСТИЦИОННА ПОЛИТИКА
Конференция за чуждестранни инвеститори в Румъния
С фокус важни сектори на румънската иконоимка - енергетика, селско стопанство, автомобилостроене, инфраструктура, информационни и комуникационни технологии и недвижими имоти Още
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ/КОНКУРСИ
Оферти за бизнес партньорство от EEN