Създадохме проекта за винено-кулинарни дестинации с цел България да се утвърди като разпознаваема за целогодишен туризъм. С тяхна подкрепа ще насочим вниманието на туристите както към основните ни услуги - зимен и летен туризъм, така и към другите видове, който страната може да предложи. Планираме през октомври заедно с Министерството на земеделието, храните и горите да представим утвърдените от бранша и местните власти винено-кулинарни дестинации. Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова на четвъртата кръгла маса по проекта, която се проведе в Бургас. Тя посочи, че след като се финализират, те ще бъдат включени в Годишната програма за Национална туристическа реклама за следващата година. Предвижда се винено-кулинарните дестинации да се добавят към различни брошури и дипляни, с които се популяризира страната. Те ще бъдат дигитализирани и добавени в платформата iLoveBulgaria.
Концепцията включва 12 винено-кулинарни дестинации, преминаващи през територията на цялата страна. В тях участват повече от 50 общини и над 100 туристически обекта, съобщи министър Ангелкова. И посочи, че чрез обществените дискусии искаме с помощта на бизнеса и местните общности да обогатим и надградим концепцията за дестинациите, за да създадем цялостен и полезен продукт, който ще подпомага туристическия и земеделския бизнес, а по-този начин и развитието на региона. Вече имаме запазена марка и лого "Сподели България", което ще подпомогне популяризирането на проекта и представянето на страната като място разнообразни туристически продукти, съобщи министър Ангелкова. И добави, че то може да бъде предоставено на общините, които да го използват, за да рекламират културно-историческото си богатство и характерните за регионите храни и напитки.
Министърът призова всички заинтересовани да изпращат предложения за дестинациите, за да се създаде един полезен и работещ проект, който да подпомага работата на бизнеса, общините и министерството и да допринася цялостно за развитието на туризма.
Източник: Министерство на туризма