Изпълнителната агенция за насърчаване на малки и средни предприятия (ИАНМСП) предвижда създаването на регистър на малките и средни предприятия. Той се изгражда в рамките на проект „Създаване на условия за качествена информационна-комуникационна среда и оперативна съвместимост на ИАНМСП. Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд. Той е стартирал през февруари тази година и се очаква да бъде завършен през август 2015 г.
Регистърът ще съдържа най-важните административни данни на МСП, тяхната актуална контактна информация, обем и обхват на дейността, фирмен профил и история, специфична фирмена и стратегическа информация, браншова специализация и принадлежност. В него ще се съхранява цялата необходима база данни за целите в секторното сътрудничество, изграждането на клъстери, засилването на комуникацията в отделните отрасли, насърчаването на партньорството и повишаване на степента на интернационализация на МСП. Това ще позволи на всяко предприятие да генерира своеобразно електронно досие с минали участия в събития и инициативи, организирани от агенцията. Ефектът, който се търси, е намаляване на административната тежест за кандидатстване и интензифициране на работния процес на служителите на агенцията.
Информационно-комуникационната система, която ще се изгради по проекта, от една страна ще играе роля на инструмент за цялостно администриране на работния процес в агенцията, свързан с предоставянето на услуги за предприятията, а от друга ще предоставя актуална информация на потребителите за предстоящи обучения, участия в международни панаири, търговски мисии, бизнес делегации, както и възможност да подадат в електронен формат формуляр за участие.
Всичко това ще допринесе за значително усъвършенстване на работните процеси в агенцията и за намаляване на административната тежест за бизнеса като цяло.