Дискусионен форум, организиран от Българо-румънска търговско-промишлена палата, предложи полезни съвети и практически решения на българските търговци и производители
Румънският пазар на потребителски стоки е изключително пренаситен, рафтовете по веригите са запълнени до краен предел. За да влезе нов продукт в някоя верига - трябва да излязат два други. Това стана ясно на провелия се на 27-ми март дискусионен форум „Стъпки за навлизане на румънския пазар на потребителски стоки“. Организатор е Българо-румънска палата, чиято дейност през последните години чертае нови пътища в развитието на отношенията между двете крайдунавски държави.
Участници във форума бяха 30 собственици и представители на компании от различни сектори, които вече развиват или планират навлизане на румънския пазар. Голям интерес предизвикаха и двамата лектори на събитието - г-н Мариус Калуян и г-н Дан Робу.
Те бяха категорични, че няма някаква специална предубеденост към България и българските продукти. Всеки продукт с добра презентация и цена може да има успех. При избор на името на бранда, който налагаме не е нужно непременно той да е на румънски език (румънска дума). Важно е да не звучи странно, да се запомня лесно и да не прави асоциации с неподходящи румънски думи.
„Влезте на пазара с вашите продукти „звезди“ – посъветва Дан Робу – Най-добрите ви продукти в съотношение качество/опаковка/цена. Тези „звезди“, които ще са достатъчно важни и привлекателни за потребителите. Нямате право на грешки през първата година! Именно тя е периодът, в който изграждате доверие към своя бизнес. Грешките в логистиката, в качеството, дори в бързината на комуникацията могат да се окажат фатални.“ (Прочетете повече)