Рекламата на България за 2025 г. – повече изложения, дигитални платформи и ключови партньорства със световни медии
Периодът януари – септември 2024 г. е рекорден за българския туризъм по всички основни показатели – брой регистрации на туристи, брой нощувки и приходи от нощувки, според официални данни на НСИ. „В този период общият брой туристически регистрации е 7,5 млн., като ръстът спрямо същия период на 2019 г., е 9,4%. Увеличението на туристите в морските области е с 3,7%, а във вътрешността на страната е 14,9%. От това може да се направи изводът, че културният, спа и другите видове туризъм се развиват с по-високи темпове, което е признак на успех от гледна точка на диверсификацията на туристическия продукт“, заяви министърът на туризма Евтим Милошев по време на заседанието на Националния съвет по туризъм (НСТ). „Днес е исторически ден, защото току-що бе обявено решението България да се присъедини към Шенген и по суша от 1 януари 2025 г. Поздравявам Ви и се радвам, че в този важен момент, ние посрещаме тази новина заедно, в рамките на заседание на Националния съвет по туризъм“, обърна се към членовете на Съвета министър Милошев.
През 2025 г. Министерството на туризма цели да надгради постигнатото, както и резултатите от 2024 г., която статистиката определя като най-успешната до момента. Годишната програма за национална туристическа реклама поставя акцент върху иновативния маркетинг и дигитализацията. Предвиждат се партньорства с водещи световни медии като National Geographic, BBC и CNN, както и мащабни кампании в платформите Google, Meta и Booking.com. Тези активности ще подкрепят позиционирането на България като атрактивна дестинация за културен, спа и здравен туризъм. „В тази политическа нестабилност, туризмът е видът политика, която представя България по най-добрия начин. Поздравявам Министерството на туризма с амбициозната програма за 2025 г. и искам да подчертая нашето желание страната ни да продължи да се представя пред света по същия успешен начин, а с влизането ни в Шенген интересът към страната ни расте“, заяви Сийка Кацарова, председател на Български съюз по балнеология и СПА туризъм, член на НСТ.
Важен акцент в програмата за реклама на България е разширяването на присъствието на страната на ключови международни туристически изложения. През следващата година България ще участва на 27 международни туристически форуми, включително в Дания, Китай, Швейцария и Япония, което значително разширява обхвата на националното ни представяне. Планирани са и събития от типа Road Show по ключови пазари, както и организиране на опознавателни турове за чуждестранни журналисти, инфлуенсъри и туроператори, които да продължат да популяризират страната ни и възможностите за туризъм 4 сезона.
„Бих искал да препоръчам на Министерството да провежда два пъти годишно този форум. Няма съмнение, че Националният съвет по туризъм е най-висшият форум в сектора и неговото провеждане само в края на годината е дефицит. Бих искал да препоръчам също така тези събития да бъдат предавани пряко във фейсбук страницата на Министерството, защото в сектор туризъм са ангажирани хиляди хора, които имат интерес от темите, които ние дискутираме“, предложи в рамките на заседанието Мартин Захариев, заместник-председател на Национален Борд по туризъм.
„Благодарение на всички колеги и на колективните ни усилия, България бе избрана за предпочитана дестинация на ЕКТАА за 2024 г. Това е успех за всички нас и се надявам подобни инициативи да продължат“, коментира като част от изказването си председателят на Асоциацията на туроператорите Даниела Стоева.
Пред членовете на НСТ бе представена и междинна оценка на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма, която обхваща периода 2014–2030 г. и посочени ключови предизвикателства и бъдещи приоритети. Основни акценти са необходимостта от подобряване на нормативната рамка, интеграция на нови технологии и развитие на човешкия капитал. Докладът подчерта значителния напредък в развитието на специализирани форми на туризъм, включително културен и здравен туризъм. Министерство на туризма планира действия за преодоляване на предизвикателствата, свързани със сезонния характер на туризма, недостатъчната инфраструктура и осигуряване на по-добра транспортна свързаност.