Отговор ще получите на предстоящата Бизнес конференция „Refresh на бизнеса“,
която ще се състои на 25.01.2022г. от 13.00 часа в хотел „Хаят“ – София.
Организатор на събитието е Cantarelli Бизнес Клуб в партньорство с Българската търговско-промишлена палата.
Първите 50 членове на БТПП, заявили желание за участие, ще ползват безплатни покани от фирмата-организатор (при редовна такса за участие от 120 лева).
----------------------------------------------
Стандартният подход на мислене е, че предприемачеството е инвестиции и поемане на много рискове.
Погледнато през призмата на Теория на ограниченията (ТОС), можем да открием много по-добри и стабилни решения.
Теория на ограниченията е модерна цялостна система за диагностика на компанията и откриване на ограниченията, които пречат за бързия растеж и създаване на печеливши стратегии.
Ето един математически пример и правилна стратегия за действие - как е възможно значително повишаване на печалбата по две.
Даваме ви пример с компания, която има оборот 30 млн., но логиката е същата за всички по големина оборот на компанията – 3 млн., 300 хил, 30 хил. и т.н.
Изходни условия на задачата
A. Компанията има 30 млн. оборот.
B. Купува стоката от доставчиците 3 пъти по-евтино за 10 млн.
C. Разходите на компанията за дейността – 17 млн.
D. Печалбата на компанията е 10% от оборота й – 3 млн.
Желанието на всички мениджъри е винаги да увеличат печалбата значително.
Заданието към задачата е как да увеличим съществуващата печалба по две - 3 млн. по 2 = 6 млн., с условие без инвестиции, без рискове и за кратко време.
Много мениджъри в цял свят създават грешна стратегия на тази задача.
Отговор 1: Инвестиране в значително увеличаване на обемите на дейността
Ако увеличиш дейността си двойно, ще увеличиш и печалбата двойно.
Това решение изисква двойни инвестиции на сегашната дейност, дългосрочен план за изпълнение, огромна несигурност в резултатите и поемане на много рискове.
Отговор 2: Да сменим доставчика с по-евтин и намаляване на цената на доставка с 30%
Затова много компании от Западна Европа затвориха производства в Източна Европа смениха своите доставчици с такива от Близкия и Далечния изток.
Намаляване на цената на доставка с 30% - 10 млн. е цената на доставките преди, цените на новите доставки са 7 млн.
Това отговаря моментно на заданието на задачата да повишим печалбата по 2. Но резултатът е с много рискове.
- Несигурност в качеството и несигурност в сроковете.
- Поставяне на много по-голяма надценка, която ще ощети крайния клиент.
- Възможност конкуренцията да прекопира бизнес модела.
- Резултатът е с много рискове - несигурност в качеството и сроковете и в дългосрочен план това значително може да намали първоначалния оборот.
Отговор 3: Намаляване на съществуващите разходи – от тях към момента 17 милиона да се намалят на 14 милиона
Това отговаря моментно на заданието на задачата да повишим печалбата по две.
Но резултатът е с много рискове - несигурност в качеството и начина на обслужване и в дългосрочен план това значително може да намали първоначалния оборот.
Отговор 4: Повишаване на крайната цена към клиента – от 30 милиона да се увеличи към над 33 милиона.
Това отговаря моментно на заданието на задачата да повишим печалбата по две
В дългосрочен план това значително може да намали първоначалния оборот, поради това, че крайните клиенти са изключително чувствителни към цената.
Правилната стратегия за решение на задачата:
Увеличаване само с 15% на оборота, без увеличаване на съществуващите разходи
При оборот 30 млн + 15% = 4.5 млн. плащането към доставчика е 3 пъти по-евтино - 1.5 милиона. Разликата е 3 млн, чрез което отговаряме на заданието на задачата да увеличим печалбата по 2 – без инвестиции, без рискове, за кратко време.
Това решение е стабилно и дългосрочно и се постига чрез създаване на нова стратегия на фирмата чрез инструментите на ТОС:
- диагностика на всички дейности на компаниите
- откриване на ограниченията, които не позволяват на компаниите да растат
- създаване на уникална оферта, продукт или услуга, с която да се превъзхожда конкуренцията, оферта от която клиентът е възхитен, а конкуренцията не може да прекопира
- цялостна стратегия за значително повишаване на печалбата от 30% до 100%, без инвестиции, без рискове и за кратко време.
Това е една от 28-те теми, които ще разгледаме по време на конференцията "Referesh на бизнеса", която ще се проведе на 25 януари т. г. в х-л Hyatt Regency Sofia.
На конференцията ще бъдат представени стратегии за действие по време на криза и примери за успешното им внедряване.
Стратегиите са създадени чрез инструментите на ТОС.
ТОС е успешно внедрена в над 100 държави, в различни видове индустрии и различна големина на компаниите.
Чрез актуална стратегия всяка фирма може да постигне:
- Значително повишаване на печалбата без инвестиции, без рискове и за кратко време
- Запазване на съществуващите клиенти, въпреки агресивните конкуренти
- Създаване на нови пазари въпреки намаленото търсене
- По-ефективна организация на своята дейност
-------------------------------
Линк към конференцията: https://bit.ly/3q878O4
Местата са ограничени, информират от Cantarelli Бизнес Клуб
При интерес от установяване на контакт и участие в предстоящото събитие моля, да се обръщате към БТПП на тел: 02/ 8117445 и е-мейл: pr@bcci.bg и m.kazakova@bcci.bg за потвърждение и по-детайлна информация.