В първия ден на Регионалния форум GS1 в Европа, 17 октомври 2022г., Амстердам, се проведоха обучения и работни срещи, свързани с внедряване на стандартите в сектори като текстил и обща търговия (козметика, спортни стоки, играчки, мебели, потребителска електроника и други), здравеопазване; транспорт и логистика, както и приложението им при електронен етикет за алкохолните напитки; дигитален паспорт на продукта и кръгова икономика. Пленарна сесия под мотото „За кръгова икономика и дигитален паспорт на продукта“ представи работата на GS1 Европа и перспективите пред националните организации, иновации и бъдещи тенденции. Участници в сесията бяха: Isabelle Maurizi, Public Affairs Europe, C&A; Silvia Barlassina, Ecodesign Project Coordinator, the European Consumers Association; Suzanne Zanker, CEO, International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products. Всички се обединиха около виждането за нуждата от данни за постигане на кръгова икономика и възможността GS1 да постави рамка от стандарти за това.
В работната група за текстил и обща търговия GS1 Швеция представи добра практика с козметичната компания Axbeautyhouse, използваща стандартите GS1 за подобряване на потребителското преживяване при пазаруване. Също бяха представени темите, които са цел на работната група за този сектор, а именно: постигане на устойчивост, подобряване на обратната логистика (връщане на стоките), борба срещу фалшификатите, GS1 Digital Link като средство за предоставяне на точна и пълна информация за крайните потребители, 2D баркод символи за продажба, използване на дигитален подпис. Три са основните стълбове в работата на групата:
- да се гарантира идентичността на продуктите чрез промотиране на Глобалния регистър GTIN и създаване на общ модел на данните за сектора;
- подобрена наличност на продукта чрез използване на RFID идентификация и възприемане на стандартите GS1 в нововъзникващите платформи за електронна търговия;
- прозрачност на продукта чрез въвеждането на дигитален паспорт на продукта, работа в посока устойчивостта на продуктите и кръгова икономика.
В работната среща на групата B2B2C бяха представени европейските изисквания и разпоредби за информация на продуктите като атрибути в GDSN (Глобална мрежа за синхронизация на данни). Услугата се предлага в България от GS1 България под името EComGrid. До края на месец октомври ще заработи онлайн приложение за навигация в GDM (глобален модел на данните), което е един от основните елементи на мрежата за синхронизация на данни и позволява хармонизиран обмен на данни между търговските партньори. Приложението ще позволява проверка на атрибути, релевантни за съответния пазар, задължителни или препоръчителни.
Форумът бе официално открит от Камил Дрейфус, главен секретар GS1 в Европа, и Грегор Херцог, председател GS1 в Европа. На форума присъстват 800 души, от които 400 на място, присъствено.