На 27 ноември в зала „Париж” на Новотел Пловдив се проведе Българо-турски бизнес форум, организиран от Търговско-промишлена камара – Пловдив, част от Европейската мрежа за подпомагане на малките и средни предприятия EEN, в сътрудничество с Търговско-промишлена камара Текирдаг , Търговско-промишлена палата – Стара Загора, KOSGEB Одрин и Регионалните сдружения на общините от тракийските области, както на България (РАО "Тракия"), така и на Турция ("Тракиякент").
Ангел Хронев – изп. директор на Търговско-промишлена камара – Пловдив, откри форума, като изтъкна основни приоритети в икономическото и културно развитие на Пловдив, които привличат чуждите инвестиции в региона. Все пак, „независимо от съвременните възможности за правене на бизнес от разстояние, ние, живеещите на Балканския полуостров, много държим и ценим срещите „очи в очи“ с партньорите, ръкостискането, личния контакт. Сигурен съм, че и занапред ще продължи да е така“, подчерта Хронев.
В краткото си приветствие към гостите Добрина Проданова – председател на Търговско-промишлена камара – Пловдив, сподели, че организирането на подобни събития e било винаги от полза за бизнеса и „е нещо наистина смислено, нещо което си струва, защото след такива форуми винаги е имало реални и добри резултати. Срещите са важни и след такива контакти се раждат „контракти“, а това е част от нашата работа, като търговска камара“, каза още Проданова.
С приветствия към участниците се обърнаха Баръш Йеничери - търговско аташе при Генералното консулство на Турция в България, и главният секретар на Търговската камара в Текирдаг –Ирфан Екиджи, ръководител на бизнес делегацията от Турция.
За участие в събитието бяха поканени представители на местните власти от Пловдив и региона.
В бизнес форума взеха участие предприемачи от над 120 фирми от Одринска Тракия, Пловдивски и Старозагорски регион, работещи в секторите: храни, земеделски стоки, вино, дървообработване, строителни материали, машини за селското стопанство, машиностроене, металообработване и др.
В програмата бяха включени презентации на: бизнес климата и условията за инвестиции в България, европейските програми и начини за финансиране, възможностите за чуждестранните инвеститори в Тракия Икономическа Зона.
По време на проведените над 100 двустранни срещи между предприемачите от двете страни беше изразена надежда за ползотворно развитие на установените контакти.