Къща за гости, производство на хляб по традиционна рецепта в „Бабината пещ”, кафе бар „King караоке” и студио за маникюр бяха четирите идеи, които избраха екипите от ученици и студенти за разработване на бизнес план по време на 4-дневното обучение за начинаещи предприемачи в Габровската търговско-промишлена палата. То беше проведено в рамките на проект Enterprise+ , по който Габровската палата е партньор, а водеща организация е Институтът за трудово-правни науки към Рурския университет в Бохум, Германия.
Осемнадесет ученици от ПГТ „Пенчо Семов” в Габрово, ПГМЕТ „Ген. Стоян Бъчваров” в Севлиево и 6 студенти от Техническия университет Габрово трябваше да разработят детайлно идеята си, да преминат през всички етапи на планирането – анализ на пазара и конкуренцията, намиране на доставчици, развитие на производството или услугата, канали на реализация и най-важното – да намерят капитали за финансиране. В своята работа участниците бяха подпомагани от ментори – предприемачи с опит в бизнеса, преподаватели от училищата и техническия университет.
В рамките на четири дни младежите показаха, че могат да работят в екип, че имат нестандартни идеи. В подготвените промоционални материали на техния бизнес те вложиха много творчество и професионализъм.
В последния ден участниците представиха своите разработки пред колегите си, менторите и гостите от Германия. Оценките бяха две – от професионалното жури и от участниците. Предпочитанията на оценяващите бяха различни. Журито избра за победител екипа , разработил идеята за студио за маникюр New Art“, а участниците избраха за победител кафе бар „King караоке”. Участниците трябваше да покажат и презентационни умения, да убедят бъдещите инвеститори в реалистичността на тяхната идея. Бяха дадени две индивидуални награди за най-добре представяне на идеята.
През цялото време участниците и менторите бяха подпомагани от консултанта Урсула Гизилер от немската организация „Стари помагат на млади“. В края на обучението тя даде много висока оценка на постиженията на всички участници, на упоритата им работа през цялото време. Всички се обединиха около мнението, че този начин на обучение е много по-ефективен, че младежите могат да се потопят в реалната обстановка и да покажат знанията си в практическа среда.