Всички държави от Дунавския регион се обединиха в обща кауза да промотират дестинация Дунав. Това стана ясно по време на дискусия за възможностите за развитие на туризма в Дунавския регион, която се проведе в представителството на провинция Баден Вюртенберг в рамките на световното туристическо изложение ITB Берлин. България беше представена от заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Всички 14 страни-участници в тази инициатива – България, Сърбия, Румъния, Словакия, Австрия, Германия, Унгария, Молдова, Украйна, Черна гора, Босна и Херцеговина, Чехия, Словения и Хърватска, единодушно подкрепиха идеята да работят заедно върху промотирането и маркетирането на общ продукт Дунав.
Развитието на бранд Дунав и хармонизирането на системата за статистически анализи и мониторинг на туристическата дейност са основните цели на страните-участници. Зам.-министър Маринов подчерта огромната роля на Европейската комисия, Дунавския компетентен център и Световната туристическа организация към ООН при развитието на региона. На срещата бяха дискутирани и съвместните туристически маршрути - "Пътят на римските императори" и "Пътят на виното". В Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, съвместно с Дунавския компетентен център, вече е създадено звено за контакт за реализацията на стратегията. Предстои създаването на регионално звено и в Русе.