Назад

Редовно годишно заседание на Управителния съвет на БТПП




На 14 март се състоя редовно годишно заседание на Управителния съвет на Българската търговско-промишлена палата.

УС прие Отчета за дейността на Палатата през 2024  г., Годишния финансов отчет на БТПП за 2024 г., Становище на КС по отчета на ИС на БТПП за 2024 г. и Отчет за дейността на КС през 2024 г.

През 2024 г. Палатата е подготвила 78 становища, предложения, декларации по законови и подзаконови актове – самостоятелно и в рамките на Асоциацията на организациите на българските работодатели. Резултатността относно степента на изцяло или частично приетите предложения на БТПП е 85%. Благодарение на изключителните усилия на Палатата бяха решени важни проблеми, отнасящи се до икономическите и финансови условия в страната, намаляване на административната тежест и облекчаване на бизнеса.  Приети бяха нормативни промени във връзка с прилагането на мерките в подкрепа на стопанските субекти, повишените цени на електроенергията и доставките на газ,  високите нива на инфлацията и войната в Украйна.

С Решение на Министерски съвет № 36 от 29.01.2025 г., обнародвано в бр. № 9 от 31.01.2025 г. на Държавен вестник, БТПП отново бе призната за представителна организация на работодателите на национално равнище с 4-годишен мандат. БТПП покри всички нормативните изисквания с данни за представителност, както следва: 43 290 членове на Палатата с 602 287 бр. заети лица  /т.е. повече от 5 пъти над нормативно определения минимум/;  99 бр. браншови организации за покриване на 52 бранша; 294 местни органи на Палатата във всичките 265 общини, т.е. осигурено е пълно териториално покритие на страната.

Отчетените резултати сочат нарастване на броя на стартиралите и изпълнени проекти, на проведените семинари, обучения и консултации. По проект „Безопасни и здравословни условия на труд - БЗУТ“ са проведени 45 обучения за превенция на риска за здравословен и безопасен труд с 1165 участници – представители на МСП, регионални палати, браншови организации, местни органи на БТПП.

Палатата подготви 42 международни форума,  проведени са 106 срещи с представители на сродни международни и български организации, 68 срещи с посланици и търговски представители на чужди страни, акредитирани за България и представители на български дипломати, акредитирани в чужбина.  

Над 22 хил. са заверените външнотърговски документи, 20 516  са издадените сертификати за произход и 843 са новорегистрираните търговски представителства на чуждестранни лица.

Още данни за постигнатото през 2024 г. - в Отчета тук.

Членовете на УС дадоха висока оценка на дейността и изпълнението на плановете, приоритетите и финансовите резултати на Палатата през миналата година.

За изпълнение на предстоящите цели и задачи беше утвърдена Програма за дейността през 2025 г.  – отворен документ за допълване и актуализиране в съответствие с интересите на бизнеса и икономическия дневен ред на страната. Одобрена е и план сметка за осъществяване на Програмата, независимо от сложната икономическа обстановка в страната.

.