Назад

Работодателските организации се срещнаха с министъра на икономиката и индустрията



Следващото заседание на Националния икономически съвет ще бъде по теми, свързани с недостига на кадри в българските предприятия. Това стана ясно по време на среща на министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов с представители на Асоциацията на организациите на българските работодатели.

„Съветът е още един инструмент за сътрудничество между правителството и бизнеса, който през годините не е бил използван достатъчно ефективно“, подчерта министър Стоянов. По думите му първостепенен приоритет за него и екипа му е бил диалогът както с работодателските, така и със синдикалните организации. „В министерството заварихме отраслови съвети, които с години не бяха провеждали заседания“, допълни икономическият министър и посочи, че през последните месеци е възобновена тяхната дейност.

В първия месец от мандата на служебния кабинет бяха стартирани и седем работни групи с участието на експерти от Министерството, бизнеса и Националното сдружение на общините. „Те приключиха своята дейност с конкретни предложения за мерки и нормативни промени за подобряване на икономическата среда у нас“, каза още той.

Основни теми, които поставиха работодателите на срещата е нуждата от по-облекчен режим за наемане на работници от трети страни и по-широко застъпване на дуалното обучение. Коментирана бе възможността и търговските ни аташета зад граница да бъдат ангажирани със събиране на информация за добри практики и популяризиране на възможностите за реализация в България.

В срещата взеха участие заместник-министърът на икономиката и индустрията Ирина Щонова и представители на членовете на Асоциацията на организациите на българските работодатели – Българската търговско-промишлена палата, Асоциацията на индустриалния капитал в България, Българска стопанска камара и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България.

БТПП акцентира на необходимостта от бързи действия по отношение улесняване на вноса на работна сила в България, както и необходимостта от пренасочване на средства за реклама на туристическия сектор в България към страни с по-добра перспектива за използване на нашите курорти.