НАП информира, че във връзка с оптимизиране на функционалностите при подаване на стандартизиран одиторски файл в големи размери и извършване на корекции, считано от 17.08.2023 г. се променя процесът по приемане и обработка на стандартизирания одиторски файл.
След подписване и подаване на стандартизирания одиторски файл в xml формат чрез електронната услуга (ЕУ) на НАП, същата връща на клиента потвърждение за получаване на файла с Вх.№, дата и час на получаване.
След валидиране и обработване на получения чрез е-услугата стандартизиран одиторски файл, клиентът получава съобщение за резултата от обработката.
В случай че в резултат на обработката на файла се установят проблеми, чрез електронната услуга се изпраща на клиента съобщение, в което се описват установените грешки.
Съгласно чл. 102, ал. 4 от ДОПК, клиентът е длъжен в 7-дневен срок да подаде отговарящ на изискванията файл.
Корекция на вече подаден файл може да се извършва само в срока за подаване – до 15-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнася файла.
След изтичане на срока за подаване, клиентът може да подава стандартизиран одиторски файл само в случай, че не е подал информация за съответния месец и за съответния електронен магазин.
------------------------
Стандартизиран одиторски файл подават лицата, които:
- извършват продажби чрез електронен магазин и
- желаят да се възползват от възможността да не издават фискален бон за неприсъствени плащания с дебитни или кредитни карти от фискално устройство (чл. 3, ал 17 от Наредба №Н-18/2006 г) и
- изпълняват определени изисквания, подробно описани в Алтернативен режим за регистриране на продажбите при неприсъствени плащания.