На портала за обществени консултации на министерски съвет е публикуван Закон за изменение на Закона за електронното управление. Предложените законодателни промени са свързани с облекчаването на бизнеса в областта на информационните технологии и с улесняването на процесите по внедряването на административните информационни системи и електронното управление в Република България.
Във връзка със стратегията за намаляване на административната тежест, облекчаващи бизнеса, в т. ч. и в областта на информационните технологии и след внимателен анализ се наложи изводът, че отмяната на режима по сертификация на административните информационни системи и приложенията за визуализация и редактиране, ще доведе до по-ускорено разработване и внедряване на административните информационни системи в администрациите, както и на електронни административни услуги.
С изменение на подзаконовите нормативни актове по прилагането на Закона за електронното управление през декември 2010 г. беше оптимизиран режимът по сертификация на административни информационни системи и приложения за визуализация и редакция. Въпреки това режимът по сертифициране на административните информационни системи затруднява внедряването им и е допълнителна тежест с оглед цялостния процес по сертифициране – акредитация на лица, сключване на договори, проверка на съответствие, контрол. Това налага приемането на законодателни мерки за облекчаването и ускоряването на дейностите, свързани с въвеждането на електронни административни услуги.
Повече за мотивите към законопроекта ТУК
Лица за контакти:
Цветанка Кирилова; Началник на отдел "ОСИС"; Дирекция "Електронно управление" в МТИТС;
Тел.: 02/949 2060; E-mail: tskirilova@mtitc.government.bg;
Женета Рогова; Началник на отдел "ПДТСЕУ"; Дирекция "Правна" в МТИТС; Тел.: 02/9409 475; E-mail: jrogova@mtitc.government.bg
Закон за изменение на Закона за електронното управление
Добави нов коментар