Американската икономика е най-големият потребителски пазар в света и водещ двигател на иновациите, технологичния трансфер, проектното финансиране и енергийната сигурност на световната икономика. С годишен БВП от 20 трилиона долара и население от над 325 милиона, САЩ представлява най-привлекателния пазар за търговия и инвестиции, който предлага освен това несравнимо разнообразие, култура на иновации и най-производителната работна сила. Компании от всякакъв бранш и размер могат да намерят идеи, ресурси и пазар да успяват и да се развиват.
Настоящата презентация e създадена и представена от Иво Константитов, ръководител „офис – Вашингтон“ на Американската търговска камара в България (AmCham) на международната конференция „EXPLORE US“ от 27 февруари в София, България и представя спецификите на правене на бизнес с американски компании.
Презентацията съдържа данни и препоръки, които екипът на AmCham Bulgaria e идентифицирал в помощ на желаещите да правят бизнес със САЩ:
Обеми на американски пазари;
Предизвикателства които да бъдат взети под внимание при навлизане;
Разходи за пазарно навлизане;
Дължина на пазарния цикъл при различните видове стоки – време до постигане на възвръщаемост;
Основните продажбени канали за бързооборотни и хранители стоки в САЩ;
Важни специфики на американския FMCG пазар;
Структура на FMCG пазара и път към потребителя;
Културни прегради и специфики на комуникацията при пазарно навлизане;
Български или произвеждани у нас марки навлезли на американския пазар;
Български компании и продукти на индустриалните и други пазари в САЩ;
Типове търговски вериги в САЩ;
Нишови и нискобюджетни възможности за навлизане на американския пазар;
Предимства и недостатъци на навлизането на българския етнически пазар в САЩ;
Търсените и високо ценени сертификати в САЩ позволяващи продажби с по-високи маржове;
Експортно и търговско финансиране;
Препоръчани търговски изложения в САЩ;
Транспортни/логистични аспекти на износа от България за САЩ;