Назад

Предимствата за правене на бизнес с Канада бяха представени на семинар в БТПП




Българската търговско-промишлена палата, съвместно с Посолство на Канада в Румъния, акредитирано за България, организира семинар на тема "Как да правим бизнес с Канада".

По време на събитието бяха разгледани ползите от Всеобхватното икономическо и търговско споразумение между Канада и ЕС (CETA), инвестициите и общата среда за правене на бизнес в Канада.

Семинарът бе открит с приветствие към участниците от Васил Тодоров, главен секретар на БТПП. Той сподели, че основна цел на Палатата е да насърчава международното сътрудничество и с подобни събития се създават бързи бизнес канали, спомагащи  по-нататъшното развитие на икономическите отношения.

Хедър Буструк, търговски съветник към Посолството на Канада, приветства от своя страна участниците. Тя сподели, че усилията на посолството са в посока подкрепа на  канадските фирми с намерения да инвестират в България, както и да насърчава  български предприемачи с интереси към Канада.

Основният интерес на канадските компании в България е да намерят партньори -  дистрибутори на своята продукция. Хендрик Таулин, регионален директор за преки чуждестранни инвестиции за ЦИЕ, Посолство на Канада в Германия, презентира Канада като една от световните икономически сили -  член на Г-7 от 1976 г.  и с водещи позиции в света по обем на БВП. Има много добре развита автомобилна промишленост -  произвеждат се автомобили на световно известни марки от Германия, САЩ, Япония и др. Силно развита е и минната промишленост, добиват се 60–70 различни метали и минерали. Около 90% от произведената електроенергия е от водни ресурси. Политическата система е стабилна и Канада е в „топ 5“ по показатели за правене на бизнес в света. Правенето на бизнес е без сложни бюрократични пречки - изцяло нова компания се регистрира само за два работни дни, като цялата изискуема документация се подава онлайн. В периода 2016–2022г., след въвеждането на   Всеобхватното икономическо и търговско споразумение (СЕТА), износът по някои стокови позиции се е повишил с до 500%.

Алекс Нестор, председател на Канадска търговска палата в България, и Иво Горгачев, изпълнителен директор, представиха пред участниците дейността създадената преди два месеца организация. Идеята е тя да стане мост между предприемачи от двете държави и да се създаде своеобразна В2В мрежа. Към момента членове й са около 20 компании, като до края на годината се очаква да станат над 50. По тяхна информация към момента в България има около 200 компании, търгуващи с Канада.

Форумът завърши с дискусия между участниците и лекторите.

Презентацията на Хедър Буструк и Хендрик Таулин ТУК