Във връзка с развитието на ИКТ сектори и популяризирането на електронните услуги и продукти, както и със засилващия се дебат в Европейския съюз за метода на данъчното им облагане, ЕВРОПАЛАТИ организира публична дискусия и проведе допитване до представителите на европейския бизнес. Резултатите от дискусиите и анкетите са събрани в общо изявление, изпратено до ЕК от името на асоциираните търговско-промишлени палати на Европа, в което се казва:
„Налице е нуждата от действия по адаптирането на правилата за данъчно облагане към бързото развитие на ИКТ-базираните производства и разпространение на стоки и услуги. В най-добрия случай, тези правила могат да бъдат формулирани в сътрудничество с международни институции с цел да се избегне двойното данъчно облагане. ЕК следва да уреди нормативните рамки, взимайки предвид данъчните формулировки, установени от Организацията за икономическо сътрудничество развитие (ОИСР) – или още по-добре – в сътрудничество с ОИСР.
Запазването на интегритета и равнопоставеността на Единния пазар следва да е основен приоритет при предстоящото представяне на законовите предложения на ЕК за „цифрово данъчно облагане“. Европейските компании трябва да работят на равнопоставен принцип, без несправедливи предимства за тези, развиващи трансгранична дейност, и се гарантира сигурността в данъчното облагане на територията на други страни-членки.
ЕВРОПАЛАТИ не подкрепя прилагането на временни мерки за разрешаване на проблемите, свързани с данъчното облагане на цифровата икономика, и призовава ЕК да работи върху дългосрочно и цялостно разрешение. От всички предложени алтернативи, като най-подходящо изглежда прилагането на нови правила на ЕС за адресна регистрация и отчитане на печалба с цел „улавянето“ на цифровата дейност.
Ако този способ бъде предпочетен от ЕК, все пак е важно да се знае, че цифровото данъчно облагане вероятно ще увеличи данъчната тежест, както и разходите по спазване на процедурите, а няма да допринесе значително много нито към създаването на „равнопоставен терен“, нито към повишаване на конкурентоспособността на европейските дигитални компании.“
----------------------
В момента Европейската комисия провежда публични консултации по темата, като крайният срок за участие е 3 януари 2018 г. Повече информация ТУК