В трудните за много сектори месеци на изолация е добре да не се изоставя една въздействаща форма на реклама, използвана и от България и допринесла много за по-добрия имидж и разпознаваемост на марката България.
Възползваме се от спомените на Христо Чамов, един от живите организатори на българското участие на ЕКСПО’70, който е автор на статия, посветена на едно от най-крупните събития, осъществено от Българската търговско-промишлена палата за издигане международния авторитет и представяне културните и икономически постижения на българската държава в Япония. БТПП бе инвеститор на нашия павилион и единствената организация, която притежаваше опита, подготвените технически екипи и ресурса да реализира този мащабен проект. Генерален комисар на павилиона беше тогавашният председател на Българската търговско-промишлена палата Авакум Браничев.
Изложението бе открито на 15 март и продължи до 13 септември 1970 година с участието на 77 страни, 10 територии, провинции, щати и градове и 4 международни организации на площ от 3 300 хил. кв.м на главния японски остров Хоншю. Изложението премина под девиза „Прогрес и хармония за човечеството“ и бе посетено от 50 млн. японци и около 1 млн. чужденци.
Българският павилион с леките си алуминиеви и стъклени стени, наподобяваше сгушени един в друг, устремени към небето планински върхове, като бе заложено на цялостното комплексно въздействие на всички изразни средства: архитектура, експонати, звуково оформление, композиционно и цветово решение и др. за създаване на по-пълна представа за страната ни, за нейния духовен и материален образ. Генералният секретар на ЕКСПО’70 Набуо Имеда определя българската изложбена композиция като истинска изненада на изкуството, уникално творение на архитекти и инженери, сполучливо представили силата и волята на своя народ.
Участието на България в ЕКСПО’70 даде изключително положителни резултати за развитието и задълбочаването на сътрудничеството с тази далечна страна, за взаимното опознаване и сближаване на двете страни и народи, за повишаване на търговския стокообмен и привличане на японски инвестиции в България.
Сега българският бизнес гледа с оптимизъм и нови идеи към ЕКСПО’2025, отново в Осака .
БТПП работи и понастоящем за разширяване на търговията, туристическия поток и инвестициите от Япония. При желание за участие в този процес можете да заявите интерес в БТПП, дирекция Международно сътрудничество и международни организации на е-мейл: interdpt@bcci.bg за включване в предстоящи бизнес инициативи по линия на Палатата.
Статията на Христо Чамов за ЕКСПО’70 тук.