На 30 октомври 2012 г. в Министерството на търговията на Китай се e състоял официалният старт на „2012-2013 Global Purchasing Season” в продължение на инициативите на Пекинския център за международни търговски марки.
1. Предистория
С оглед насърчаване на вноса и консумацията на стоки в Китай и получавайки подкрепата на Министерството на търговията на Китай и Китайската асоциация за международна търговия, през 2008 г. Пекинският център за международни марки създава „China Imports Products Solicitation and Promotion System”. Благодарение на подкрепата на чуждестранни и местни китайски бизнес организации, Китайската асоциация за международна търговия развива сътрудничеството си с тях с оглед представянето на чуждестранни стоки на китайския пазар. През 2010 г., в Шанхай се създават Френски и Италиански търговски центрове. В тригодишен период от време от обикновени складове за стоки, двата центъра се превръщат в места за дистрибуция на стоки.
Във връзка с насоките на китайското правителство за насърчаване на вноса и балансирането на търговското салдо на Китай, Китайската асоциация за международна търговия създава „Global Purchasing Center“ съвместно с ключови икономически зони в градовете Чунцин, Чънду, Ухан, Джандзяган и други. Целта е да се използват преимуществата на тези зони и да се създадат платформи за излагане на стоки, промоция на международни марки, осъществяване на дистрибуция и търговия.
2. Представяне на „Global Purchasing Center“
Съгласно оповестената информация, въз основа на резолюция CAIT [2012] No.2353 на Министерството на търговията на Китай, Китайската асоциация за международна търговия създава „Global Purchasing Center“ заедно с китайски бизнес организации, с подкрепата на търговските секции към посолствата и доминиращите икономически зони в Китай за предлагане на серия от услуги на чуждестранните доставчици на стоки, като излагане на стоките в икономическите зони, промоция на международни брандове, осъществяването на връзка с дистрибутори, продажба и дистрибуция. Китайската асоциация за международна търговия възнамерява да установи сътрудничество със супермаркети, магазини за хранителни стоки и търговски молове в главните градове на Китай за допълнително популяризиране на чуждестранните стоки на китайския пазар.
3. Цели
Целта на „purchasing season” е насърчаване на вноса и увеличаване на вътрешното потребление малко преди настъпването на китайската нова година /пика на вътрешното потребление в Китай/. Идеята е да се стартира с FMCG /fast moving consumer goods/ от водещи страни. Целта е да се предложат на китайските потребители „оригинални, качествени и евтини вносни стоки”. Във връзка с предстоящата нова година по китайския календар, част от промоционалните мероприятия ще бъдат проведени в големите градове на Китай.
4. Разписание на първия сезон
Кандидатстване чрез попълване на формуляр за участие и изпращане на мостри: краен срок за получаването на мострите в Китай – началото на месец декември 2012 г.
1. Следва да се попълни формуляр, който да се изпрати на адрес infor@oncn.org, заедно с представяне на компанията, дигитални брошури, с посочване на цена на едро и на дребно на продуктите. Материалите следва да бъдат подготвени на китайски или английски език, в следните формати: pdf, doc или docx, с големина на файловете не повече от 10 MВ. В полето „относно” на електронното съобщение следва да се впише следната информация “name of country – type of product – name of company- Already in China or not”.
2. В 7-дневен срок от изпращането на формуляра и материалите ще бъде получен отговор дали продуктите отговарят на изискванията за включването им в първия сезон на програмата.
3. Одобрените компании ще трябва да изпратят мостри на продуктите, както и брошури директно до икономическата зона в Джандзяган /Zhangjiagang/ - близо до Шанхай, съгласно последващите указания, които ще бъдат получени от китайската страна.
5. Продукти
Първият сезон на програмата ще включва бързо оборотни стоки като червено вино, зехтин, захарни изделия /шоколад, кафе, безалкохолни напитки, сокове, бонбони, бисквити, сушени плодове, ядки, и др./, домакински прибори, детски храни, продукти на здравето, козметика, дрехи, чанти, обувки, домакинско обзавеждане, стоки за дома, часовници, играчки, бижута и други. Продуктовата гама ще бъде разширявана допълнително.
За повече информация бихте могли да се обръщате и към ръководител СТИВ-Пекин г-жа Нели Нанова, тел/факс (0086 10) 6532 7966 e-mail: stivbeijing@yahoo.com.
Приложение:
2. Таблица за попълване с информация за продуктите
Информацията е от СТИВ - Пекин