Назад

Общо събрание на GS1, 22-24 май 2023




В рамките на втория ден на Общо събрание на GS1 се проведоха панелни сесии с участието на представители на Национални организации GS1 от цял свят и представители на индустрията,  по-конкретно на фирми, участващи в Управителния съвет на GS1.

На фона на отминалата пандемична обстановка и стремежа към ограничаване на вредното въздействие върху околната среда, ясно се очертават тенденциите за постигането на устойчивост, осъществяването на кръгова икономика, нарастваща дигитализация, а също и засилване на регулациите.

Запитани какви са възможностите за развитие на GS1 за следващите 10 години, панелистите от Abudawood Group, Carrefour и GS1 Австралия отправиха  послание, че постигането на устойчивост и прозрачност е възможно чрез използването на единен език за споделяне на качествени данни, сфера в която GS1 разполага и продължава да развива подходящите стандарти и инструменти.

Представител на Grupo Exito сподели наблюдението, че потребителят онлайн купува 4 пъти повече продукти отколкото потребител при посещението му във физически магазин. Дигиталната търговия значително е променила както потребителското поведение, така и процесите за осъществяване на отделните транзакции. Пазаруващите онлайн очакват да намерят много повече информация, напр. устойчивост на опаковката и други атрибути, което увeличава значението на данните, необходимостта от споделяне на данни и не на последно място използването на стандарти, като например Глобалния модел на данни. За участниците в панела за търговия: P&G, Grupo Exito, Coop, кооперирането с GS1 е много полезно за набирането на необходимите данни, както и наличието на устойчив подход за идентификация, която да позволява свързването на продуктови данни от различни бази данни и споделянето на данни по всички канали. Използването на 2D баркод, базиран на стандартите GS1, увеличава прозрачността и споделянето на данни, а силата на този нов стандарт се разпознава и от регулаторите.

Представители на Национални организации GS1 от Нидерландия, Канада, Германия, Перу, Великобритания, Малайзия и Кения представиха активни проекти като електронен етикет при вината и алкохолните напитки; уникална идентификация на селскостопански производители с GLN; създаването на дигитален близнак при храните; идентификация на опаковките; устойчиви опаковки за многократна употреба и други.

След заседанието Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП и председател на УС на GS1 България, и Цвета Братанова, изп. директор, връчиха на Мигел Лопера, дългогодишен председател и изпълнителен директор на GS1 AISBL, в съответствие с решение на УС на GS1 България, първия юбилеен медал и диплома за „дългогодишно сътрудничество и изключителен принос при осъществяване дейността на Сдружение GS1 България“.