Резултатите от проведеното през 2018 г. изследване на Националния статистически институт сред предприятията с 10 и повече заети лица показват, че 96.7% от тях използват компютри, а при големите предприятия с 250 и повече заети лица относителният дял e 100.0%. Високоскоростният, надежден и непрекъснат интернет достъп е основна необходимост за предприятията и 94.6% от тях са били в постоянна връзка с глобалната мрежа през текущата година, като не се наблюдава промяна в сравнение с предходната година.
Според изследването през 2017 година 8.1% от предприятията продават своите продукти и услуги онлайн, а реализираният оборот от електронна търговия възлиза на 5.2% от общия им оборот. Относителният дял на тези, които осъществяват уебпродажби е 7.3%, а на тези, използващи съобщения от тип EDI - 1.2%. По-голямата част от предприятията, които продават чрез уеб, осъществяват онлайн продажби чрез собствен уебсайт, интернет магазин или уебприложение (86.5%), а 35.3% използват платформи за електронна търговия като eBay, Amazon, Booking.com, eMAG, Alibaba и други. Онлайн търговците най-често реализират продажби на физически лица (92.4%), но немалко предлагат своите продукти и услуги на други предприятия или на публични институции (62.8%). Увеличение се наблюдава в относителния дял на предприятията, осъществили покупки онлайн, като през 2017 г. 17.0% от тях са закупили стоки или услуги чрез уебсайт, уебприложения или съобщения от тип EDI, което е с 4.0 процентни пункта повече в сравнение с предходната 2016 година. Най-активни при използването на електронна търговия са големите предприятия с 250 и повече заети лица, 28.5% от които извършват покупки по интернет, а 15.4% продават стоки или услуги онлайн.
Пълните данни от изследването на НСИ за информационното общество в предприятията ТУК