Днес, в рамките на първия ден на 120-тия юбилеен Пловдивски панаир бяха представени новите услуги, които Палатата предлага за бизнеса. Председателят на БТПП Цветан Симеонов и главният секретар Васил Тодоров акцентираха на издаването и заверката ежегодно на над 25 000 външнотърговски документи: сертификати за произход на стоки; подписи на представителите на регистрираните правни субекти, положени върху експортни фактури, договори, декларации, производствени сертификати, ценови листи, оферти и др. Палатата съдейства за заверка на покани-декларации за бизнес пътуване на чужденци в България.
Арбитражният съд (АС) при БТПП - институция с дългогодишна традиция в областта на разрешаване на правни спорове, разглежда граждански спорове, както и спорове за попълване празнини в договори или приспособяването им към нововъзникнали обстоятелства, независимо от това, дали седалището или местожителството на едната или и на двете страни е в България. Новост е електронната интернет-базирана платформа на АС.
Сред новостите бяха представени проектите на БТПП, насочени към бизнеса. Услугите, предлагани по проектите са безплатни и покриват широк кръг от дейности. Платформата за електронна търговия на EСomGrid (www.ecomgrid.com) с българска и английска версии е осъществена на основата на сключен договор между БТПП и „Полигон груп” ЕООД и предоставя среда и инструменти за създаване и управление на бизнес контактите между стопанските субекти.
Палатата поддържа и База за индустриалните зони/паркове на територията на страната (http://www.bcci.bg/bulgarian/zones/). Продуктът цели да популяризира дейността на тези обекти сред потенциални инвеститори и съдържа информация за 64 индустриални зони в цялата страна.
Представен бе Регистър на задълженията ДЕБНЕТ (http://www.bcci.bg/debtnet.html), който работи за подпомагане на стопанските субекти и администрацията за своевременно събиране на техни вземания и за намаляване на вътрешната междуфирмена задлъжнялост.
Сред услугите бе споменато популяризирането и разпространението на ваучери за храна по договор със „Содексо Пасс България”. Тези дни Палатата се присъедини към открито писмо до министъра на финансите за оптимизиране на ваучерната система, така че до края на година системата на ваучерите да продължи да бъде от полза както на работниците, така и на работодателите.
На представянето бяха представени данни за броя на членовете на GS1, които наброяват 3950, като 246 от тях са регистрирани като нови през годината.
Специално внимание бе обърнато на Проекта „Повишаване на обществената нетърпимост към неформалната икономика при трудовоправните и осигурителните отношения и превантивни действия за ограничаването й”, с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
По проекта са проведени вече повече от 300 семинари, събития и обучения, насочени към работодатели, заети лица и синдикалисти в цялата страна. Създадени са дискусионни клубове в София и страната. Действа и Виртуална социална академия, като започва предоставянето на безплатни консултантски услуги за трудовоправни и осигурителни отношения, както и по фирмено поведение, корпоративна социална отговорност, бизнес етика, повишаване адаптивността на работниците.