БТПП, като оторизиран доставчик на удостоверителни услуги, предлага бърза и удобна процедура за получаване на удостоверение за квалифициран електронен подпис за физически и юридически лица – съответно StampIT Doc и StampIT DocPro.
Удостоверенията за квалифициран електронен подпис могат да бъдат ползвани като средство за персонална и фирмена електронна идентификация, електронна търговия, финансови транзакции, електронна кореспонденция, електронно подписване на документи при извършване на изявления от и до държавни органи и органи на местното самоуправление.
Удостоверенията са приложими също и в бизнес отношения за подписване на договори, оферти, поръчки и фактури.
Напомняме, че през м. ноември т.г. НАП добави нови пет електронни услуги с електронен подпис - подаване онлайн заявление за регистрация и дерегистрация по Закона за ДДС, както и три описа за налични активи по същия закон. По данни на приходната агенция в момента над 80% от всички регистрирани по ДДС компании подават месечните си справки-декларации по интернет.
През м. декември 2012 г. НАП въведе и електронната услуга „Справка за задължения”, която дава възможност всеки клиент, който подава документите си с електронен подпис, да проверява онлайн задълженията си за данъци и осигуровки.
От 1 януари 2013 г. Агенция по вписванията ще осигурява регистриран достъп до делото на търговеца (Закон за Търговския регистър, чл. 11, ал. 2), като при достъп по електронен път се изисква идентификация чрез електронен подпис.
С цел повишаване качеството на обслужването на фирмите БТПП е създала условия услугите на Палатата да се ползват и по електронен път.
Подробности за получаване на електронен подпис чрез БТПП може да намерите на адрес http://www.bcci.bg/e-sign.html