Google е най-силната марка в България, а bTV е лидер сред българските брандове според резултатите от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което се провежда за трети пореден път у нас по инициатива на глобалната организация Superbrands.
Наградите бяха обявени на 12 декември на бляскава церемония в Аулата на Софийския университет „Св. Климент Охридски“.
Световната интернет търсачка измести досегашния двукратен лидер Coca-Cola, а националната телевизия изпревари убедително мобилния оператор „М-Тел“. Google е безспорен фаворит и сред вота на хилядите потребители, гласували в интернет. За пръв път в историята на класацията у нас в Топ 20 попада и още една българска марка – „Девин“. От номинираните в различни категории и сектори 1500 марки, опериращи на българския пазар, 500 бяха избрани за Superbrands в промоционалната програма за 2012–2013 г. на международната брандинг организация.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW измести Mercedes-Benz от първата позиция в категорията „Автомобили“; при вината марката Todoroff отстъпи на „Домейн Бойар“; Apple изпревари Nokia при технологиите; Уникредит Булбанк е лидер сред финансовите институции, „Маджаров“ измести „Тандем“ от първата позиция в сегмента на месните продукти, а българската верига за бързо хранене HAPPY отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's. M3 Communications Group, Inc. спечели приза на престижната глобална програма за четвърта поредна година.
Проектът е част от глобалната програма Superbrands, която оперира в над 80 страни и промотира водещите марки на националния пазар, както и добрите бизнес практики. За втора поредна година изданието е придружено от специално приложение – Responsible Superbrands, посветено на обществената значимост на социално отговорния бизнес.
Борислав Стефанов, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, поднесе приветствие към участниците, организаторите и наградените. Гости на събитието бяха още Петко Николов, председател на Комисията за защита на конкуренцията, и Цветан Симеонов, председател на Българската търговско-промишлена палата, дипломати, бизнесмени.