Посолството на Република Индонезия в София, в сътрудничество с Индонезийската търговско-промишлена палата, Българската търговско-промишлена палата и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация организираха на 7 май в София презентация за актуалния бизнес климат в Индонезия.
Наскоро назначеният посланик на Индонезия Н.Пр. Бунян Саптомо представи напредъка в икономическото развитие на най-голямата островна държава в света, с около 240 млн. жители. „Единство в разнообразието” – девизът на страната отразява разнообразието от култури – над 300 етнически групи, 742 езика, 17 000 острова, от които 6 000 населени.
Индонезия следва икономическа визия до 2025 г., която предвижда средногодишен икономически растеж 8 – 9% и поддържането на добра фискална политика с нисък бюджетен дефицит – под 2%. Съотношението между дълга и БВП се поддържа на нива по-малки от 20%. Икономиката на страната е слабо зависима от глобалната икономика, тъй като се базира на силно вътрешно потребление.
Индонезия изнася основно следните стоки и суровини: природен газ, палмово масло, въглища, каучук и продукти от него, туристически услуги, дрехи, електроника, текстил, хартия и продукти от нея, храни.
Голяма част от приходите в националната икономика на Индонезия идват от туристически услуги. Там се развива успешно познавателен, културен, шопинг, спа, спортен (голф и сърф) туризъм.
Главният секретар на БТПП Васил Тодоров се обърна към участниците в срещата и сподели, че България и Индонезия си приличат по стремежа да се поддържа финансова и икономическа стабилност. Но основната разлика между двете страни е големината на пазара. Той подчерта, че БТПП е силно ангажирана с дейности за насърчаване развитието на туристическата дейност в страна като участва в няколко европейски проекта с подобен фокус.
Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин сподели постиженията на българския туристически бранш. Годишно страната ни посреща около 6,5 млн. туристи, а туризмът е един от секторите, допринасящ за приходите в икономиката. 70% от прихода от туристически услуги се формира в обекти по българското Черноморие. Той спомена, че за българските туристи Индонезия означава остров Бали.
Посланик Имануел Инкириванг, бивш посланик на Индонезия в София, представи пътуване за бизнес и туризъм в Индонезия 2012 – инициатива на посолството от 2004 г.
Посланик Инкириванг отбеляза, че България е важна за Индонезия поради стратегическото си разположение в Югоизточна Европа. С приемането на страната в ЕС тя е много интересен за индонезийските компании, които желаят да навлязат в общия европейски пазар и в региона.
Пътуването за бизнес и туризъм ще се осъществи в периода 15 – 26 октомври т.г. и включва посещение на 27-то Търговско изложение на Индонезия, както и посещение на някои от най-известните туристически дестинации в Индонезия, включително остров Бали.