Осемнадесетото изложение "Произведено в България" в зала Универсиада – София, отново и тази година е форум на българския продукт, състоянието, актуалните и новаторски решения и перспективите за развитие.
Организатори са БТПП, Съюз “Произведено в България” и Бизнес център - България ЕООД. Над 150 фирми представят до 2 декември изделия от браншовете: трикотаж и бельо; конфекция; кожени изделия; спортни стоки; стоки за бита; храни и напитки; бижутерия; парфюмерия и козметика. Специално място в изложението е отредено на еко и био продукти.
И тази година на Интернет сайта на организаторите се проведе анкета с въпрос: „Защо купувате български стоки?“. Оказва се, че доверието в качеството на българския продукт се запазва – и това е посочено като доминиращ мотив в анкетата. Българските стоки все повече покриват международните и вътрешни потребителски стандарти за качество. На второ място са потребители, които имат патриотични подбуди.
"Като цяло в световен мащаб изложбената и панаирната дейност има известни затруднения, защото това не е евтино начинание и се конкурира от дигиталните средства за рекламиране и представяне на стоките, които излизат малко по-евтино“ –каза председателят на БТПП Цветан Симеонов и допълни: “Няма как обаче да се избегне прекият контакт с потребителя, няма как дори и при подробна информация в един дигитален формат да се предвидят всички въпроси, които един клиент може да зададе на производителя. Затова ние поддържаме все още тези изложения и смятаме, че има място за тяхното реализиране.“
Съюз „Произведено в България“ и тази година ще отличи фирми и продукти на изложението в отделните браншове. Официалното връчване на наградите ще бъде на 26 ноември от 17 часа в зала „Универсиада“