Ново лого и слоган "Открий и сподели" ще рекламират България като привлекателна туристическа дестинация. Това стана ясно по време на официалното представяне на новия бранд "България". Вече имаме първите положителни оценки от бизнеса за цялостната стратегия на бранда, каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той изрази надежда, че новата символика ще направи страната ни конкурентоспособна и разпознаваема сред чуждите туристи. . От своя страна БТПП традиционно подкрепя всяко усилие за създаване на нов привлекателен имидж на България. Палатата участва като партньор по два проекта, финансирани по ОП „Югоизточна Европа“: „RECULTIVATUR“ и „SAGITTARIUS“. Проектите са насочени към развитие на религиозния и културен туризъм и насърчават инвестициите в културно-историческото наследство на страната.
С въвеждането на новата бранд стратегия се очаква след 5 години броят на туристите, посетили страната ни, да се увеличи с 25%. Има множество елементи в самото лого, които отразяват многоообразието от възможности на България в областта на туризма, заяви още Иво Маринов.
Визуалните елементи на бранд "България" интегрират символите на слънце и цвете. Те са разположени в различни комбинации с други символи, представящи възможностите на страната ни като туристическа дестинация. Освен националното лого и слоган, са разработени и десет под-бранда за различните видове туризъм.
След регистрация в платформа, която ще бъде пусната през март, всеки ще може да ползва логото и слоганите на бранда без ограничения.