Още по времето на Храбрия шивач от популярната приказка на Андерсен е било валидно правилото три пъти мери и после режи. Не че кроячите не винаги са били майстори. Били са, но са знаели голямото значение на точното мерене. Защото веднъж захапеш ли с ножицата – връщане няма. Платът и кожата или стават на дреха, или отиват "зян".
В днешно време предприемачите са като кроячите – мерят, оглеждат, мислят и накрая назначават работниците или служителите, с които печелят парите си. Различното е, че хората на наемния труд нe са парчета и ако предприемачът не премери правилно, бизнесът му ще пропадне.
Всяка година се губят значителни средства заради неправилно назначени или напуснали работници. По данни на НСИ текучеството носи загуби на българските предприемачи в размер на милиони левове годишно - това каза Светломир Иванов при представяне на PREPORAKA.BG, проведено в БТПП. Всеки работодател е задължен от закона при „поискване” да дава ПРЕПОРЪКА на всеки напуснал свой работник. Ако дори малко се е заблудил или е вписал своето лично отношение към един работник или млад специалист, тези препоръки ще бъдат толкова важни за всеки, който търси да се развива като професионалист, колкото е важна колекцията от дипломи – допълни Иванов.
Работодателите трябва да проявяват солидарност, но и да си спестяват излишни усилия при наемането на всеки нов работник, като депозират с отговорност своите препоръки за настоящи и бивши служители и това най-лесно може да се случва през сайта на PREPORAKA.BG – каза председателят на БТПП Цветан Симеонов, който пожела успех на новото сътрудничество.
Подробно запознаване с проекта на адрес www.preporaka.bg