БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране”.
Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Индия и България, съвместно с „Oinorama Wine consulting & Business solutions” и Българската търговско-промишлена палата обединиха усилия, за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.
Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че Палатата обръща специално внимание на сектора винопроизводство, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на непопулярни до момента пазари, какъвто е индийският.
В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи български винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
Инж. Галина Нифору, консултант от компания Oinorama, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Индия и България, представиха състоянието на винопроизводството у нас, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия.
Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа с висока покупателна способност, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина местно производство и 30% внос.
Градовете с по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.
В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното специализирано издание SPIRITZ, воден от главния редактор Бишън Кумар.
Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма „Промоция в трети страни” да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.