Назад

Ограничаване на предоставяне на електронни услуги от НАП в периода от 31.12.2021 г. до 10.01.2022 г.


В периода от 31 декември 2021 г. до 10 януари 2022 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани  с процесите по годишно приключване за 2021 г. и превключване работата на информационните системи за 2022 г. Физически лица, които подават годишна декларация за облагане на доходите, могат да го направят чрез електронната услуга на НАП със стартирането на кампанията от 10.01.2022 г.

Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на приходната агенция също ще започне на 10.01.2022 г. На 31.12.2021 г. в 10,00 часа ще бъде прекратена възможността за плащане през виртуален ПОС на НАП. Плащания без такса чрез е-услугата виртуален ПОС на НАП  ще се приемат до 10,00 ч. на 31.12.2021 г. Плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 12,00 ч. на 31.12.2021 г. На 29.12.2021 г. е преустановено плащането през Е-PAY. Плащанията могат да се извършват с банков превод или пощенски запис. При извършване на справка за плащанията през е-услугите на НАП, данните ще са актуални към 31.12.2021 г. 

Подаване на декларации за облагане с корпоративни данъци чрез електронната услуга ще започне на 01.03.2022 г. Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна, но резултатите от обработката на подадените данни ще се изпращат от НАП след 10 януари 2022 г. Справочната информация в този период ще е актуална към 02.01.2022 г.  За тези обстоятелства е уведомена  Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.

Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи, ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 10.01.2022 г. Плащанията на здравни вноски от граждани в периода 1-10 януари 2022 г. ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки. Здравноосигурителния статус няма да се актуализира от 1 до 9 януари. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП. Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 10 януари и тя ще включва всички данни към тази дата. Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 10 януари 2022 г.  ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 10 януари 2022 г.  В периода от 1 до 10 януари 2022 г. физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП, със следните изключения: 

- За посочения период няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.

- От 9 ч. на 31.12.2021 г. до 10.01.2022 г. няма да може да се извършва промяна на имейл и телефон за контакт с НАП през новата електронна услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“

- От 1 до 10 януари 2022 г. вкл.  няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.-   В периода от 1 до 10 януари 2022 г. няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).

- От 9 ч. на 31.12.2021 г. до 10 януари 2022 г. няма да има възможност за подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски, в това число и за допълнително задължително пенсионно осигуряване. 

Допълнителна информация може да се получи на сайта на приходната агенция: https://nra.bg/  или на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.