Брой 69 (2075), 08-04-2020
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ

Две нови електронни услуги пуска НАП


Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на е-услуги на НАП надхвърля 140.

От днес организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП.  Новите услуги: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства, съобщават от приходното ведомство.

За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП.

Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори  имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за е-услуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това става с подаване на заявление за съответната услуга.

Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

  Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762

Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.

НОВИНИ ОТ БТПП
БТПП продължава да работи за укрепване на социалния диалог в България
Усъвършенстване на капацитета и уменията на участниците в тристранния диалог Още
Нов срок за подаване на проекти за Седмото издание на "Конкурса за иновации": 14 септември 2020 г.
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ
Оферти за бизнес партньорство от Enterprise Europe Network
ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ФИНАНСИ
Две нови електронни услуги пуска НАП
Ще се спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства Още
БЪЛГАРИЯ И ЕС
Министър Росен Желязков призова ЕК за финансова подкрепа на транспортния сектор
За въвеждане на временни дерогации на правилата за управлението и почивките на водачите Още
НОВА НОРМАТИВНА УРЕДБА
Задължителна е регистрацията на лицата, които разпространяват твърди горива и на обектите, в които се разпространяват твърди горива за битово отопление
Промени в Ценоразписа на услугите, предоставяни от Патентното ведомство
Обнародван в ДВ бр.33 от 7 април 2020 г. Още
ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ
Проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения
За привеждане на българското законодателство в съответствие с изискванията на Европейски кодекс за електронни съобщения Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
SMEs Webinars & Дерзай: След утрешния ден с Момчил Василев на 10 април
Институтът за изследване на изкуствата на БАН дава временен on-line достъп до свои редки и скъпи издания