Проучването на H4H Solutions и Global Metrics показва нагласите на младите хора в областните градове на цялата страна на възраст между 15 и 34 г., които са 40% от работната сила, за това какво те съобразяват, когато търсят работа и какво влияе на решенията им при избора на работодател.
Обхват на проучването
Национално представително проучване за градското население на страната
Период на провеждане: 08.11– 13.11.2024г.
Обем на извадката: 402 души на възраст между 15 и 34 години
Метод на интервюиране: пряко стандартизирано интервю (чрез таблети)
Метод на формиране на извадката: квотна извадка, формирана по признаците възраст, пол, образование и тип населено място (областен град и столица)
Проучването изследва:
Нагласи и очаквания на младите хора към работната среда.
- Възможности за развитие и кариера.
- Значение на репутацията на работодателя при избора на работно място.
- Основни източници на информация при търсене на ново работно място.
- Очаквания за заплащане сред различните възрастови групи анкетирани.
Младежите на възраст до 24 години по-силно държат на екипна и приятелска работна среда, докато тези на възраст над 24 години по-често държат на спокойната и подкрепяща среда. Мъжете са най-силно обединени около твърдението, че трябва към всички служители да се показва уважение (56%), докато жените най-често са на мнение, че е важно работната среда да бъде екипна, приятелска (69%) и спокойна и подкрепяща (69%). Жените имат повече изисквания към условията на работа, като по-често държат на възможността за свободно изразяване на мнение, добър баланс между работа и личен живот, адекватно планиране на работните задачи, спазване на работното време и подкрепа в професионалното развитие.
"След като сме намерили отговорите на това какво искаме, коя компания ни прави впечатление, какво и къде казва компанията, какво казват близките ни и хората от компанията за нея, се ангажираме да кандидатстваме и преминем през процеса на взаимно харесване, за да прекрачим прага на компанията". Това посочват участниците в проучването.
И оттук започва още по-интересното пътешествие - на човека в компанията и неговото задържане в нея. Това, което ни прави лоялни на дадена марка, когато избираме даден продукт или услуга, е определящо и при отношенията ни с работодателя. Оставаме в една компания, когато имаме Доверие, Удовлетворение и Емоционална свързаност, Персонализирана комуникация, Развитие и признание.
В първия контакт по време на въвеждането си в компанията разбираме дали обещанието на работодателя отговаря на действителността, дали ценностите, които сме припознали ,“живеят” в организацията и дали като цяло сме попаднали на своето място и хора. Доверието във взаимоотношенията е основата на задържането на хората в даден бизнес и то се изгражда чрез:
- последователност
- изпълнение на обещанията прозрачност
- открито общуване, без “скрити такси” или “дребен шрифт”
- надеждност
- как компанията се справя с проблемите - напр. свободата да сгрешиш, признаеш грешките и да поемеш отговорност да ги поправиш.
Младежите посочват, че се нуждаят от посока и яснота как да допринесат общите цели и каква е добавената им стойност за мястото, където са избрали да прилагат това, което знаят и могат. "Не искаме и да сме посредствени по дефиниция важно е какво средата изисква от нас и как ни подкрепя да постигаме собственото си майсторство. Ангажираността на хората за компаниите е като горивото за двигателя. За задържането и развитието ни в дадена компания е важно и да бъдем разбирани и да бъде чувано мнението ни, да се оказва признание за нашите усилия и постижения."
Работодателската репутация или марка е емоцията, която една компания оставя в съзнанието на човека от опита му да е работил за или от представата какво би било да работи за нея. Тя е продукт от преживяването на човека от входа - до изхода на една организация. Каквото хората говорят, такъв е образът на една компания като работодател. Колкото и креативно, и луксозно да е пакетирано предложението за работа, трудно ще привлече и задържи хората, ако в реалността те не са уважавани, признати и чути, а процесите не работят за тях.
Пълният доклад на проучването за нагласите на младите към работата можете да откриете на този линк.
За повече детайли и въпроси, не се колебайте да се свържете с авторите на изследването на: nina@h4hbusiness.solutions
r.angelova@globalmetrics.eu
Източник: Българска асоциация за управление на хора