Непрекъснатост на услугите на МОР за членове и партньори.
Пандемията от Covid-19 продължава да опустошава световната икономика, живота и поминъка на хората. Веднага след като Световната здравна организация (СЗО) обяви глобална пандемия, Международната организация на работодателите (МОР) бързо цифровизира своите услуги, за да продължи да предоставя отговори в реално време на своите членовете по време на кризата. От март 2020 г. бяха организирани 37 дигитални конференции на високо ниво с участието на лидери от ООН и корпоративния свят. Някои от участниците в срещите бяха генералният директор на СЗО, директора на МОТ, Върховният комисар по правата на човека, Ръководителите на UN Women и UNDESA и Генералният секретар на ООН, както и представители на Samsung, Coca-Cola, Microsoft, Adecco, Manpower.
От началото на 2020 г. МОР изготви множество документи, чрез които продължава да влияе и оформя международни дебати по въпроси като социалните клаузи в международните търговски споразумения до въздействието на изменението на климата върху заетостта. Също така бяха изготвени няколко документа по теми като мерки за безопасност и здраве, стратегии за намаляване на финансовите загуби и инициативи за намаляване на икономическия стрес върху бизнеса. Документите са изготвени да насочват членовете да поемат инициативата на национално ниво заедно с други заинтересовани страни и правителството, в отговорите на политиката срещу COVID-19 и при формулирането на принципите, които ще формират икономиката след COVID. Освен това на сайта www.ioe-emp.org беше създаден специален раздел „Covid-19“ за насърчаване на взаимното обучение и разпространение на опит относно мерките за намаляване на икономическия стрес върху бизнеса.
За да отрази приоритетите в отговор на кризата от Covid-19, работният план за периода 2020-2021 г. е модифициран и пуснат за приемане от Генералния съвет през юни по електронен път.
Управление на МОР
Въпреки временната забрана за провеждане на публични събирания от Швейцарските власти и последвалото анулиране на всички заседания на МОТ, Управителният съвет на МОР продължи да заседава практически редовно. От март 2020 г. УС на МОР се събра 6 пъти, за да гарантира дейностите, необходими за правилното функциониране на МОР. След отмяната на Генералния съвет от 2020 г., първоначално предвиден за 24 май, УС взе решение по-голямата част от дейността на Генералния съвет да бъдат извършени по електронен път. Поради това членовете на МОР трябваше да вземат под внимание следните точки:
• Резюме на Генералния съвет на МОР за 2019 г.;
• МОР акаунти за 2019 г.;
• План за работа на МОР за 2020-2021 г.;
• Прием на нови членове;
• Манифест на стогодишнината на МОР;
• Годишен отчет на МОР за 2019-2020 г.