Назад

Разработен е проект за включване на български производители и търговци в онлайн търговията с Китай




Българската търговско-промишлена палата бе домакин на Българо-китайски форум за онлайн търговия, организиран от Българо-китайската търговско-промишлена палата в хибриден формат.

Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието, като посочи, че целта на форума е да представи нови възможности за реализиране на български стоки и услуги на китайския пазар, под формата на онлайн сътрудничество. Въз основа на отличните отношения между бизнес организациите и дипломатическите представителства в двете страни интересът към Китай сред българските фирми се захранва с много информация, поредица от обучения, бизнес събития и различни форми на сътрудничество. Той подчерта, че очаква обученията в Китай на български предприемачи и представители на търговски палати да продължат и през 2024 г.

Лъчезар Динев, председател на Българо-китайската търговско-промишлена палата, представи актуална информация за стокообмена между ЕС и Китай, и в частност между България и Китай. ЕС е най-големият търговски партньор на Китай - двустранната търговия е нараснала с почти 20% през 2022 г. спрямо 2021 г. и достига 4178,7 млн.щ.д. Това се дължи основно на растеж на вноса от азиатската страна.

Наблюдава се растеж на българския износ на слънчоглед, царевица и пчелен мед към Китай, наред с традиционните стоки, които се търгуват: кюспе и други субстанции, получени при извличането на растителни мазнини или масла, медни руди и рудни концентрати, метални сплави, интегрални схеми и електронни микрокомплекти и др.

Партньори от Нинбо разясниха преимуществата за правене на бизнес в региона на града и свободната му зона.

Българо-китайската търговско-промишлена палата представи проект за включване на български производители и търговци в онлайн търговия с Китай. Бе посочено, че трансграничната онлайн търговия в Китай през 2021 г. възлиза на 2,25 трил.щ.д. На 11 ноември, когато в Китай е специалният ден с големи отстъпки и разпродажби, са регистрирани покупки за 139 млрд.щ.д. Страната има 1,05 млрд. онлайн потребители.

Проектът ще бъде подпомаган от местни инфлуенсъри през две от най-големите социални мрежи в страната Tiktok /DouYin/ и Xiao Hong Shu. Повече информация за проекта тук.

Събитието приключи с активна дискусия между участниците и лекторите - на място в БТПП и виртуално.