Назад

Изискване за водене на електронен регистър от доставчиците на платежни услуги


На интернет страницата си НАП информира относно изискването за водене на електронен регистър от доставчиците на платежни услуги, сред които банки, дружества за електронни пари, платежни институции и др., Те са задължени да подават данни в НАП за обработените от тях трансгранични плащания.

Тези нови задължения, в сила от 01.01.2024 г., произтичат от въвеждането в националното ни законодателство изискванията на Директива (ЕС) 2020/284 на Съвета от 18 февруари 2020 година за изменение на Директива 2006/112/ЕО по отношение на въвеждането на определени изисквания за доставчиците на платежни услугивъв връзка с която в Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) е създадена нова глава 19а „Общи задължения за доставчиците на платежни услуги" (обн. ДВ. бр.102 от 13.12.2022 г.), като с чл. 123а от ЗДДС са регламентирани задълженията на доставчиците на платежни услуги. Събраните данни за плащанията ще се използват като средство за борбата срещу измамите с ДДС при електронната търговия. 

Първото отчитане е за периода януари-март 2024 г. и следва да се направи от 1 до 30 април 2024 г.