Българската агенция за инвестиции (БАИ) проведе уебинар на тема „Автоиндустрията в България: Успешен пример за производство и инвеститорски интереси“.
Инвестиционният климат в България. Предимствата, които предоставят мерките за насърчаване на инвестициите и държавните механизми за тяхното осъществяване бяха представени от Стамен Янев, изпълнителен директор на Българска агенция за инвестиции.
Иван Михайлов, председател на Съвета на директорите на Автомобилен клъстер България, представи информация по темата за разширяване на екосистемата в областта на автомобилостроенето и мобилността, сътрудничеството с академичните среди, изграждане на критична маса от качество, верига за доставки, инженеринг и други специфични профили на автомобилната индустрия, разширяване на портфолио от продукти произведени в България.
Thomas Purnell, административен директор в Gestamp-Etem Automotive, представи презентация на тема: „Как веригата за доставки на автомобили и части за автомобили ще се адаптира към новата ситуация, причинена от COVID-19?“.
Представена беше и темата: „Тенденции в автомобилния сектор в Германия, електрическа и водородна мобилност" от Стойчо Стойчев, Служба по търговско-икономическите въпроси в Хамбург.
Най-добри практики при чуждестранни инвестиции в автомобилната индустрия в България. Електрически автомобили - превозни средства от ново поколение, представи Matthias Preuß, мениджър доставки в Next.e.GO Mobile. Start-up компания, основана през 2015г, която залага на мобилността и на електрическите малки автомобили, устойчиви, издръжливи, с оптимизиран размер на батерията и стационарна енергийна система.
По темите за увеличение с 30% на продажбите на нови автомобили в САЩ, Китай и Европа и 55% от всички продажби на нови автомобили в Европа може да са изцяло електрически до 2030 г. – тенденции, представиха: арх.Любомир Станиславов, Изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, и Антон Дончев, член на УС на Българска автомобилна индустрия .
Архитект Станиславов сподели, че 2019 г. е била най-добрата година по отношение на продажбите, а през 2020 г. има спад, но общият оборот за България е 36.772 млрд. евро.
Антон Дончев обърна внимание по отношение на глобалните продажби в първите три месеца на 2021г: в САЩ и Канада има увеличение с15%, в Европа с 28% и с 53% - в Китай.
Мария Стоева, ръководител бизнес развитие, ManpowerGroup представи темата „Квалифицирана работна ръка, съществуващо инженерно ноу-хау“ , Тя сподели, че инвестиционния климат в България е добър, много млади хора се завръщат в България, за да работят и трябва работодателите да наемат талантливи хора в компаниите си.
Участие взеха над 60 представители от български и чуждестранни компании, местна и регионална власт.