Брой 101 (358), 28-05-2013
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ОБРАЗЪТ НА БЪЛГАРИЯ ПО СВЕТА

Социологическо проучване „Имиджът на България в Казахстан”


По инициатива на СТИВ-Астана, в партньорство с казахстанския Изследователски институт „Обществено мнение”, през април 2013 г. бе проведено социологическо проучване сред 405 жители на столицата на Казахстан Астана за мнението им относно развитието на взаимоотношенията между България и Казахстан, с акцент на въпроси, касаещи развитието на търговско-икономическите връзки и туризма, и как се приемат българските стоки на местния пазар.

Като цяло, България се възприема от 68% от интервюираните като държава с богато културно-историческо наследство и като туристическа страна, най-вече за летен морски туризъм (27,2%).

Железопътната гара в Астана

България се ползва с положителен имидж сред 72,6% от участвалите в допитването, и с по-скоро положителен сред 13,6%.

Страната ни е привлекателна за жителите на Астана най-вече с уникалната си природа (42,5%), исторически забележителности и архитектура (22,2%), народна култура (10,1%), национална кухня (7,7%).

Само 6,2% от интервюираните са имали възможност да посетят нашата страна, като причината за ниския показател са цените на самолетните билети и липсата на пряка авиолиния между Астана и България, както и недостатъчната реклама.

Като най-разпространени източници за получаване на информация за България са определени телевизията (48,4%), Интернет (32,6%), вестници и списания (11,9%).

Като приоритетни сфери за развитие на двустранните отношения, жителите на столицата определят туризма (37,5%), търговско-икономическото сътрудничество (21,7%), сферата на културата (14,6%), образованието (8,4%).

От традиционните български стоки, интерес за жителите на Астана представляват консервираните зеленчуци и плодове (72,8%), българско вино и коняк (53,8%), текстилна продукция (50,6%), месна продукция (47,4%), млечна продукция (44,9%), лекарства (41,5%), козметика и парфюмерия (35,8%).

От българските вина, най-предпочитани са червеното полусухо (19,8%), бялото (12,6%) и червеното сухо вино (10,6%).

65,2% от интервюираните пазят добър спомен за българските консервирани зеленчуци, и в частност за киселите краставички, а 9,9% са опитали от продаваното отскоро на местния пазар българско краве сирене „Карабунар”.

Резултатите от социологическото проучване бяха представени от Изследователския институт „Обществено мнение” и СТИВ  пред местната общественост на 17 май т.г. в централния столичен хотел „Гранд Парк Есил”, под формата на дружеска вечер, посветена на приятелските връзки между България и Казахстан, в която участваха изявени представители на научните, културни, образователни и туристически среди в Астана. В рамките на мероприятието, СТИВ организира дегустация на българско червено вино и на традиционни български продукти като баница и българско сирене.

Приложение: Резултати от социологическото проучване – 5 стр., на руски език.

НОВИНИ ОТ БТПП
Среща в МИЕТ във връзка с програмирането на новата Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”
Вицепрезидентът на GS1 в здравеопазването ще изнесе лекция в БТПП
Темата е „Стандартите GS1 в здравеопазването: повишаване безопасността на пациентите и ефективността на веригата за снабдяване” Още
Голямото предизвикателство за българската икономика остава развитието на нейния експортен потенциал
Новорегистрирани търговски представителства на чуждестранни лица
НОВИНИ ОТ РЕГИОНАЛНИ ПАЛАТИ
Търговско-промишлена камара - Пловдив стартира обучение ,,Отговорности и действия на търговските дружества при бедствия и аварии’’
ЗА ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ
Промени в наредбите за устройството на електрическите уредби и електропроводни линии и за техническата експлоатация на ел. централи и мрежи
БИЗНЕС СРЕДА
НСИ: Бизнес климатът се понижава с 1,1 пункта заради неблагоприятните реалности в промишлеността и строителството
ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА
КЗК: „Златният стандарт” за ускорено възстановяване на ДДС следва да осигурява равнопоставеност на всички участници на съответните пазари
Критериите за „Златен стандарт“ следва да бъдат въведени със закон, ако това е преценено за целесъобразно от органите, имащи право на законодателна инициатива Още
ОБРАЗЪТ НА БЪЛГАРИЯ ПО СВЕТА
Социологическо проучване „Имиджът на България в Казахстан”
65% от интервюираните жители на столицата на Казахстан Астана пазят добър спомен за българските консервирани зеленчуци, и в частност за киселите краставички Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Мисия за растеж в Руската федерация
Мисията цели да подкрепи по-специално европейските малки и средни предприятия, които да работят и правят бизнес в Русия Още