Назад

Компанията за производство на батерии за електрически превозни средства (EV), Northvolt подаде молба за фалит и в Швеция


В близкото минало Northvolt бе смятана за най-голямата надежда на Европа да оспори доминиращата азиатска индустрия за батерии и да бъде водещ играч в европейските усилия за изграждане на индустрия за батерии за електрически превозни средства.
 
Компанията, чийто лозунг беше „направете петролът история“, стартира с 10 милиарда долара в собствен капитал и публично финансиране, през 2016 г. днес изправя 5000 свои служители пред несигурно бъдеще. В свое изявление до обществеността в сряда, от компанията казват, че „не успяхме да осигурим необходимите финансови условия, за да продължи съществуването си в сегашната си форма“ в Швеция. От компанията добавят, че са изправени пред „значителни вътрешни предизвикателства“ по време на увеличаването на производството на батерии в това, което нарече „силно сложна индустрия“. Преди време Northvolt бяха критикувани за това, че се опитват да построят няколко фабрики едновременно в Швеция, Германия и САЩ, начинание изискващо специфичен опит и сериозни капитали.
 
Заявлението за обявяване в несъстоятелност в Швеция идва след месеци на криза в компанията, тъй като паричните средства се изчерпаха и тя подаде заявление за защита от фалит по глава 11 в САЩ през ноември, последвано малко след това от напускането на нейния главен изпълнителен директор Питър Карлсон. По това време той каза, че Northvolt трябва да събере между 1 милиард долара (800 милиона британски лири) и 1,2 милиарда долара, за да възстанови бизнеса си.
 
Сега предстои назначен от съда синдик, който да наблюдава продажбата на бизнеса и активите на Northvolt, и урежда неизплатените и дългове.
 
Това е невероятно труден ден за всички в Northvolt“, каза Том Джонстоун, временен председател на Northvolt. „Ние се заехме да създадем нещо новаторско – да стимулираме реална промяна в акумулаторната батерия, EV [електрическото превозно средство] и по-широката европейска индустрия и да ускорим прехода към зелено и устойчиво бъдеще.“
 
Компанията построи фабрика в Северна Швеция, където се надяваше да използва зелена енергия за производство на стотици хиляди EV батерии всяка година, но се натъкна на трудности при стартирането на съоръжението.