Представяме: Европейския потребителски център в помощ на бизнеса
Европейски потребителски центрове имат офиси в 27-те държави-членки на ЕС, както и в Исландия и Норвегия. В мрежата от Европейски потребителски центрове постъпват годишно около 30 000 жалби. 57% от тях са свързани с електронната търговия, а над 50% са разрешени по взаимно съгласие.
Европейският потребителски център България, като част от Мрежата от Европейски потребителски центрове, предлага:
1. Общи изисквания на потребителското законодателство
• Стоките или услугите трябва да отговарят на определени стандарти.
• Описанието и информацията за стоката или услугата трябва да бъдат верни.
• Ако стоката е дефектна, потребителите могат да изискат ремонт, замяна или възстановяване на цената в срок от 24 месеца от датата на покупката.
Освен общите изисквания се прилагат и специфични правила при търговия от разстояние, където Вие приемате поръчки дистанционно от потребители (например от вашата интернет страница, или по електронна поща, телефон или факс).
2. Правила при продажба от разстояние
• Прилагат се при сделки между търговци и потребители.
• Изисква се определена информация да бъде предоставена на потребителите преди сключване на договора.
• Позволява се на потребителите да се отказват от поръчките в определен период от време и Вие сте задължени да ги информирате как да направят това.
• При онлайн продажбите „времето за размисъл” е основно изискване на потребителското законодателство. Директива 97/7/EО дава на потребителите най-малко 7 работни дни да се откажат от поръчката си без да посочват причина за това. Продължителността на този период е различен за отделните държави, като някои страни-членки дават 15 дни за това. Потребителят е задължен само да плати разходите за връщане на стоките. „Времето за размисъл” не се прилага за стоки, изработени по поръчка, бързо развалящи се продукти и настаняване, транспорт за определена дата.
3. Изисквания за информация
Процесът на поръчка и доставка трябва да бъде съпроводен с предоставяне на информация на потребителите относно:
• името и адреса на доставчика.
• Поръчаната стока.
• Дължимите разходи за доставка.
• Как да се откажат от поръчката.
4. Защита на личните данни
Търговците имат задължения да защитават данните на техните потребители. Трябва да имате Правила за ползване на сайта, ако събирате лични данни чрез формуляр за поръчка, формуляр за обратна връзка и други, използвайки бисквитки или други проследяващи средства, или чрез потребителското IP или електронен адрес.
За съдействие: Европейски потребителски център, www.ecc.bg, info@ecc.bg