Обучение по проект BG16RFOP002-2.005-0001-C01 „Повишаване на ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия” организира Комисията за защита на потребителите.
В рамките на обучението участниците ще получат отговор на следните въпроси:
Каква информация трябва да бъде предоставяна на потребителите при предлагане на услуги?
Какви са изисквания на Закона за защита на потребителите към безопасността на услугите, в т.ч. гаранции и право на рекламации?
Какво представляват нелоялните търговски практики в сферата на услугите?
Кои са спецификите при упражняване на туроператорска, турагентска, хотелиерска и ресторантьорска дейност - изисквания на Закона за туризма и Закона за мерките и действията по време на извънредното положение?
Лектори в обучението са опитни експерти, познаващи в детайли нормативната база и практиката по нейното прилагане:
Огнян Варадинов - магистър по право, 1997 – 2001 г. гл. юрисконсулт и началник отдел „Правен” при Комисия по търговия и защита на потребителите, от април 2010 г. до септември 2011г. член на Комисия за защита на потребителите, от 2001 г. адвокат в Софийска адвокатска колегия, специализирал в Юридически факултет на Университета в Хамбург (Германия), Международна парламентарна практика Германски Бундестаг със статут и на студент към Хумболтовия университет Берлин (Германия) и Потребителска защита при Трудовата камара Виена (Австрия). Автор на над 20 специализирани публикации по проблеми на европейското право, защитата на потребителите и екологичното право.
Богомил Николов – доктор по икономика от Университета за национално и световно стопанство в София и магистър по политология и стопанско управление от СУ „Св. Климент Охридски“ и университета „Еразмус“ в Ротердам, изпълнителен директор на Българската национална асоциация „Активни потребители“ от 1999 година насам, член е на редица комитети и консултативни органи като Националния съвет за защита на потребителите, Икономическия и социален съвет, Европейската потребителска консултативна група (ECCG) и Европейския икономически и социален комитет, водил е обучителни курсове в Института по публична администрация в България и редица други държави. Автор е на множество публикации по проблемите на потребителите.
Лекторите са подготвили редица казуси, които ще дадат отговор на често срещани въпроси в практиката. В допълнение, ще бъдат разгледани актуални въпроси, свързани с туроператорската, турагентската, хотелиерската и ресторантьорската дейност в контекста на COVID-19.
Обучението е еднодневно и безплатно за участниците, финансирано със средства на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г.
Броят на участниците в обучение за всяка от посочените дати е ограничен. Участниците ще бъдат регистрирани по реда на получаване на заявките!
На всеки участник ще бъде предоставен пакет обучителни материали, осигурени са две кафе-паузи и обяд. Няма такса за участие.
Приложено, ще откриете Регистрационен формуляр, който представителите на фирмите следва да попълнят и подадат до 30.06.2020 г. по факс: 02 944 51 18 или ел. поща: trainings@dicon-bg.com
Ако имате допълнителни въпроси, моля не се колебайте да се свържете с: тел.: 02 944 51 09 или чрез посочената по-горе електронна поща.
Всяка фирма може да регистрира участника за следните дати:
Арбанаси: |
06 юли 2020 г. |
Парк Хотел Севастократор Арбанаси 5029, ул. Свети Никола №13 |
гр. Вършец: |
09 юли 2020 г. |
Спа Хотел Медикус гр. Вършец, ул. Република 87 |
гр. София: |
13 юли 2020 г. |
Хотел Централ Форум гр. София 1612, Бул. “Цар Борис III” 41 |
гр. Пловдив: |
20 юли 2020 г. |
Парк Хотел Пловдив гр. Пловдив 4000, бул. Санкт Петербург № 38 |
гр. Варна: |
30 юли 2020 г. |
Хотел Черно море гр. Варна 9000, бул. „Сливница“ 33 |
гр. Бургас: |
03 август 2020 г. |
Хотел Мираж гр. Бургас 8005, Комплекс “Славейков” 93 |
Програма:
Час |
Съдържание |
08:30 – 09:00 |
Регистрация на участниците |
09:00 – 10:30 |
Модул 1: Общи и специфични изисквания на Закона за защита на потребителите (ЗЗП) за предоставяне на информация на потребителите при предлагане на услуги Теми: Обща преддоговорна информация при предлагане на услуги – съдържание и начини на предоставяне; Преценка на възможностите за предоставяне на информацията с оглед спецификите на услугата; Обявяване на цени на услуги; Обявяване на намаления на услуги; Акции и промоции при предлагане на услуги и отграничаването им от намаленията.
|
10:30 – 11:00 |
Кафе - пауза |
11:00 – 12:30 |
Модул 2: Изисквания на ЗЗП към безопасността на услугите. Изисквания на ЗЗП по отношение на гаранцията за несъответствие на услугите и правото на рекламация на потребителите Теми: Понятие за безопасна услуга; Приложение на ЗЗП към безопасността на услугите; Задължения на търговците за осигуряване на безопасността на услугите – оценка на съответствието, преддоговорна информация, анализ на критични точки, проследимост на доставките; Задължения на търговците при установяване на опасна услуга – преустановяване на предлагането, изтегляне от пазара, уведомяване на обществеността и на контролния орган; Правомощия на КЗП – принудителни административни мерки, санкции. |