ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
Комисията по транспорт одобрява важна реформа на сектора на автомобилния транспорт
На 8 юни Комисията по транспорт на ЕП подкрепи споразумението с европейските министри за важна реформа на сектора на автомобилния транспорт.
Изменените правила за командированите превозвачи, времето за почивка на превозвачите и по-стриктните правила за каботаж (временно превозване на стоки от превозвачи, установени извън приемащата държавата членка), имат за цел да прекратят нарушенията на конкуренцията в транспортния сектор и да предоставят по-добри условия за почивки на превозвачите.
По-добри работни услови за превозвачите
-
Новите правила ще помогнат за гарантирането на по-добри условия за почивка на превозвачите и ще им позволят да прекарват повече време у дома.
-
Предприятията ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че международните превозвачи да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали (на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график).
-
Задължителната почивка в края на седмицата, известна като редовната седмична почивка, не може да бъде взета в кабината на превозното средство. Ако тази почивката се взема извън дома, то настаняването трябва да бъде платено от компанията.
По-справедлива конкуренция и борба с незаконните практики
-
Тахографите на превозните средства ще се използват за регистрация на преминаването на граници, с цел борба с нарушената.
-
Съществуващите лимити за каботаж остават в сила (три операции в рамките на седем дни)
-
С цел предотвратяване на системния каботаж, ще се въведе „срок на прекъсване“ от четири дни преди извършването на по-нататъшни каботажни операции в рамките на същата държава със същото превозно средство.
-
За справяне с проблема с т. нар. фирми „пощенски кутии“, транспортните дружества ще трябва да провеждат значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици.
-
Тъй като все по-често се използват микробуси за предоставянето на международни транспортни услуги, леките търговски превозни средства над 2,5 тона също ще трябва да отговарят на нормите на ЕС за транспортни оператори и ще трябва да бъдат оборудвани с тахограф.
Ясни правила за командироването на превозвачите
-
Новите правила за командироването на превозвачи ще дадат ясна правна рамка с цел предотвратяване на на различни национални подходи и гарантиране на справедливо заплащане за превозвачите.
-
Правилата за командироване ще се прилагат върху каботажните и трансграничните операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока (или нула на отиване и две на връщане).
Потвърждавайки решението си от януари, комисията по транспорт и туризъм на ЕП подкрепи на второ четене трите досиета от пакета за социално законодателство и достъп до пазара. Предложенията на докладчиците бяха приети без изменения с:
-
30 гласа „за“, 19 гласа „против“ и 0 гласа „въздържал се“ за правилата за командироването на шофьорите.
-
33 гласа „за“, 15 гласа „против“ и 1 гласа „въздържал се“ за правилата за периодите за почивки
-
33 гласа „за“, 16 гласа „против“ и 0 гласа „въздържал се“ за правилата за достъп до пазара и каботаж.
Предварителното споразумение вече беше постигнато между Финладското председателство на Съвета на ЕС и Европейския парламент през декември 2019 г. Комисията по транспорт първо подкрепи споразумението със Съвета на министрите на 21 януари. Съветът от своя страна одобри пакета на 7 април.
Следващи стъпки
Целият Парламент ще гласува реформата по време на юлската пленарна сесия. Новите правила ще се считат за одобрени, ако не бъдат гласувани изменения с абсолютно мнозинство на пленарната сесия (т.е. с поне 353 гласа).
Правилата за командироване ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на правния акт. Правилата относно времето за почивки, което включва прибирането на превозвачите, ще се прилагат 20 дни след влизането в сила на акта. Правилата относно връщането на камионите и други промени в правилата за достъпа до пазара, ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на акта относно достъпа до пазара за превози на товари.
НОВИНИ ОТ БТПП
Пленарна асамблея на Европалати: Бързи решения за бързо възстановяване
Голяма част от предложенията на Европалати са включени в Плана за възстановяване на Европа.
Още
Покана за онлайн обучение „Как да продавам успешно в Amazon“
Теоретични знания с практически примери за продажби чрез платформата
Още
Историческа приемственост и дигитално бъдеще
ТЪРГОВСКИ РЕГИСТЪР
Стартира единен портал на Имотния регистър, Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел
Порталът ще се ползва и от притежателите на ПИК, издаден от НАП
Още
ОФЕРТИ/ТЪРГОВЕ
Оферти за бизнес партньорство от Enterprise Europe Network
НОВА НОРМАТИВНА УРЕДБА
Срокът на извънредната епидемична обстановка се удължава до 30 юни
Решението е прието днес от Министерски съвет
Още
ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
Oбновени са мобилната вресия и продукционната среда на ЦАИС ЕОП
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
Комисията по транспорт одобрява важна реформа на сектора на автомобилния транспорт
Изменени правила за командированите превозвачи и времето за почивка на превозвачите
Още
Заплахи за здравето: нова програма засилва подготвеността на ЕС
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
Онлайн семинар "Как пандемията от COVID-19 влияе на синята икономика в Черноморския регион"
Възможни решения и действия
Още