На 4 октомври 2022 г. в Inter Expo Center-София се проведе форума eCommerce Annual Summit, организиран от сп. Enterprise.
Водещи експерти в сферата на електронната търговия и маркетинга представиха своя опит в привличането и задържането на клиенти и стратегиите за растеж на различни пазари.
За първи път на събитие в България презентира представител на Meta, който говори за ролята на метавселената за онлайн търговията и възможностите, които виртуалните светове предоставят на брандовете.
Участниците в три панелни дискусии и един уъркшоп споделиха практически казуси, свързани с потребителите, лоялността, иновациите и новите тенденции в онлайн бизнеса.
Tiktok и метавселената във фокуса на търговците
Форумът откри Catalina Balasoiu, Deputy Managing Director, HTTPOOL Romania, която говори за приложението на Tiktok в електронната търговия. Перспективите пред приложението се подобряват заради ръста на мобилния трафик и желанието на потребителите да се забавляват, коментира тя. Традиционната дигитална реклама е „мъртва“, а все повече потребители искат търговията да е по-забавна. Тук Tiktok среща забавлението и търговията, допълни тя.
В бъдеще двама от всеки трима потребители на приложението да купят нещо, докато гледат видеа в Tiktok. Това ще изисква и изготвянето на нови маркетингови модели за срещане на брандовете и потребителите, повече човешко съдържание и по-добро познаване на общността на бизнеса.
Емин Алиев, Global Business, Head of Digital Ecosystems&Big Tech, Meta, говори за потапящото пазаруване, което навлиза с нарастването на популярността на метавселената. Комбинацията от AR и VR технологии с инфлуенсъри дава отлични резултати, подчерта той. AR технологиите пренасят на ново ниво и рекламите, като ускоряват пътя до покупката заради интерактивния елемент, който носи съвсем различно преживяване.
Емин Алиев посочи, че Meta тази година тества функционалност на Instagram с ограничен обхват само за САЩ, която ще позволи на потребителите на платформата да свържат дигиталните си портфейли. По-късно функцията ще бъде налична и в други страни, след като тестовете приключат.
Той коментира, че брандовете вече експериментират с виртуални пространства, които ще прераснат в нови канали за комуникация с потребителите.
Продължение ТУК