Брой 185 (1696), 28-09-2018
Ежедневен бюлетин
ISSN 1314-5320

Валутни курсове

ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ

Нови правила регламентират видео съдържанието онлайн


Интернет промени рязко начина, по който гледаме филми и видеоклипове. Парламентът осъвременява правилата за аудиовизуалните медии, за да защити потребителите

Промените, които депутатите ще гласуват на 2 октомври, въвеждат изисквания не само за традиционни канали като радиото и телевизията, но и за онлайн услуги за гледане на видео съдържание (като Netflix) и за споделяне на видеоклипове (YouTube или Facebook).

Измененията ограничават показването на опасно съдържание, регламентират броя на рекламите и насърчават разпространението на европейски филми.

Защита на децата

Гледането на видеоклипове онлайн е любимо занимание на много деца от сравнително ранна възраст. Законодателството ограничава рекламите за деца на нездравословни храни и напитки и забранява рекламирането и продуктовото позициониране на тютюневи продукти, електронни цигари и алкохол в програми, предназначени за деца, както по телевизията, така и на сайтове за споделяне на видеоклипове.

Правилата забраняват всякакво съдържание, което подбужда към насилие, омраза и тероризъм. Неоправданото показване на насилие и порнографските материали също ще бъдат подложени на строги регулации. Сайтовете за споделяне ще трябва да реагират бързо, когато бъде подаден сигнал от потребителите за даден видеоматериал.

Съавторката на доклада на ЕП Сабине Ферхайен (ЕНП, Германия) подчертава, че родителите ще имат възможност да ползват софтуер за филтриране на трафика и за проверка на възрастта на потребителя.

Ограничения на рекламирането и европейско съдържание

Новите правила определят лимити за рекламирането − максималният дял на рекламите в периода между 6 часа сутринта и 18 часа ще трябва да бъде 20%. В същото време се дава възможност за гъвкавост на операторите, които могат да адаптират времето за реклами.

За да се насърчи културното разнообразие и създаването на европейски филми, се налага изискване 30% от съдържанието на телевизионните канали и услугите за гледане на видео при поискване да бъде с европейски произход.

„Това, което виждаме днес в интернет − видеоклиповете и филмите, които са онлайн, не е било регламентирано досега. Затова е нужно да осъвременим директивата“, заявява съавторката на доклада Петра Камереверт (С&Д, Германия).

 

НОВИНИ ОТ БТПП
От днес до 7 октомври - търговско изложение "ДОВЕРЕТЕ СЕ НА БЪЛГАРСКОТО"
ЦУМ, София, вход свободен Още
Учредиха Консултативен съвет по професионално образование и обучение
БТПП е член на Съвета Още
БТПП участва в Европейски форум за нови идеи в Полша
Обсъждане на проблемите на глобализацията и новите модели за развитие Още
Руската фирма „Heatline” проучва българския пазар
Предлага електрически кабели за подово отопление и иновативни методи за поставяне на ламинат Още
Покана за семинар: „Командироване и изпращане на работници и служители в ЕС: трудово право, осигуровки и данъци“
18 октомври, в БТПП Още
ИНВЕСТИЦИИ В БЪЛГАРИЯ
Първа копка на германския завод за автомобилни кабелни инсталации Леони
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
Нови правила регламентират видео съдържанието онлайн
ЕП осъвременява правилата за аудиовизуалните медии, за да защити потребителите Още
Правителствата от ЕС подкрепиха плановете на ЕК да инвестира 1 милиард евро в суперкомпютри
По-големи възможности на европейските академични среди, промишленост, малки и средни предприятия Още
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
World conference on creative economy (WCCE)
Бали, 6-8 ноември 2018 г. Още