Цифровите технологии са част от нашето ежедневие. Независимо дали става въпрос за обучение или за гледане на филми, за покупка или продажба онлайн или за свързване с приятели или с личния лекар — интернет е златна мина от възможности, предоставяни ни от цифровите технологии. Всеки ден обаче хората и предприятията в ЕС се сблъскват с множество пречки — от блокиране на достъпа на географски принцип или неефективност на трансграничната доставка на колетни пратки до несвързаност на електронните услуги. Цифровите услуги твърде често остават в националните граници. Комисията „Юнкер“ определи като приоритет премахването на тези пречки и създаването на цифров единен пазар, така че свободите на единния пазар на ЕС да се „цифровизират“ и да се спомогне за растежа и създаването на работни места на нашия континент. Колегиумът на членовете на Комисията проведе днес първото си обсъждане относно стратегията за цифровия единен пазар, която трябва да бъде представена през май, и набеляза основните области, върху които Комисията ще съсредоточи работата си, за да предизвика реални промени както за потребителите, така и за предприятията.
В резултат на проведения ориентационен дебат са определени три основни области, в които Комисията ще съсредоточи действията си през настоящия мандат:
1. Улеснен достъп на потребителите и предприятията до цифровите стоки и услуги
2. Създаване на подходяща среда за разцвета на цифровите мрежи и услуги
3. Изграждане на европейска цифрова икономика и цифрово общество с потенциал за дългосрочен растеж.