Тестове и проучвания, извършени в няколко държави членки, предимно от Централна и Източна Европа, доказват, че съществуват различия в състава на продукти, рекламирани и разпространявани с една и съща марка, с привидно идентична опаковка, което е в ущърб на потребителите.
Тези различия са открити не само в състава на хранителни продукти, но често и в нехранителни продукти, като препарати, козметика, тоалетни принадлежности и продукти, предназначени за бебета.
Европейският парламент в четвъртъкq 13 септември, препоръча редица мерки, които да бъдат приложени на ниво на ЕС и на национално ниво за справяне с проблема с „двойните стандарти“.
Трансгранично сътрудничество, сравнителни тестове и по-добро прилагане на правилата
Евродепутатите призовават за:
Актуализиране на Директивата за нелоялните търговски практики
Като приветстваха предложението на Комисията от април 2018 г. „Нов търговски механизъм за потребителите“, който изменя Директивата за нелоялните търговски практики, евродепутатите същевременно отбелязаха, че се нуждаят от допълнителни разяснения. „Резултатът от законодателния процес трябва да бъде ясна дефиниция за това както може да се счита като двоен стандарт и как трябва да се оценява и адресира всеки отделен случай“, коментираха евродепутатите.
Лого за продуктите
Регионалните предпочитания не трябва да се използват като извинение за понижаване на качеството или за предлагането на различно качество на различни пазари“, отбеляза Парламентът, подчертавайки, че производителите могат да предлагат различни продукти с различни съставки и качество в ЕС въз основа на обосновани съображения, при условие че напълно зачитат законодателството на ЕС.
Евродепутатите приканват производителите да разгледат възможността за добавяне на лого на опаковките, което да показва, че съдържанието и качеството на даден продукт на дадена марка е еднакъв в различните държави членки.