Европейската комисия изпрати официални уведомителни писма до всички 28 държави членки на ЕС, като поиска от тях да подобрят своите единични звена за контакт (ЕЗК) и да предоставят на доставчиците на услуги и на специалистите в областта на услугите удобно обслужване на едно гише.
Единичните звена за контакт допринасят за постигането на модерен единен пазар за предприятията, които трябва да получат лесен достъп до необходимата им информация и възможност да извършват административни процедури онлайн. В съответствие с Директивата за услугите (Директива 2006/123/ЕО) държавите членки са длъжни да въведат единични звена за контакт, за да се помогне на доставчиците на услуги и на специалистите в областта на услугите да преодолеят административните пречки по отношение на достъпа до дейност по предоставяне на услуга.
В официалните уведомителни писма Комисията отбелязва проблемите с достъпността онлайн и качеството на информацията относно изискванията и процедурите, които са от значение за доставчиците на услуги и на специалистите в областта на услугите, които желаят да се възползват от правата си в рамките на единния пазар. Писмата също обхващат въпроси, свързани с достъпа до процедури и с тяхното приключване онлайн чрез ЕЗК, включително за трансгранични ползватели.
Държавите членки, в това число и България, разполагат със срок от два месеца, за да отговорят на доводите на Комисията. В противен случай Комисията може да реши да изпрати мотивирано становище.
Повече информация за всички решения по области на политика ще намерите ТУК